Honda Sport Tourer bakal di pasaran penghujung 2021

881

Sumber dari Jepun telah mengesahkan Honda dalam proses mengeluarkan motosikal model “Sports Touring” menggunakan enjin Honda Africa Twin.

Pusat R&D Honda di Rom sememangnya telah berjaya merelisasikan impian menjadi kenyataan buat Honda. Antaranya ialah kelahiran semula model Honda African Twin, X-ADV dan CB 1000R. Terkini Honda CB 1100X bakal muncul dari pusat tersebut.

Nampaknya Honda akan menghasilkan jentera baru dengan idea yang terkini. Dipercayai jentera tersebut akan menggunakan enjin 1084cc sama seperti yang model African Twin terkini.



Barisan jurutera pereka Honda cukup mantap dan bijaksana. Ini terbukti dengan beberapa model terkini berkongsi enjin yang sama. Penjimatan kos berlaku dimana Honda sememangnya terkenal sebagai pengeluar yang tidak membazir.

Dengan enjin 1100 Twin menjadikan casis nampak langsing dibahagian tengah.Elemen tersebut berfungsi mengurangkan ketinggian tempat duduk motosikal ini.

Sehingga artikel ini di tulis tiada sebarang pengumuman rasmi dari Honda. Menurut sumber model CB 1100X ini akan diperkenalkan penghujung tahun 2021.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here