Pegawai tentera udara mabuk ketika memandu, langgar enjin pesawat pejuang hingga terbakar

1592

Pada minggu lepas, beberapa keping gambar tular di media luar negara apabila sebuah Volkswagen Touran telah melanggar pesawat pejuang MiG-29 Fulcrum milik Tentera Udara Ukraine di Pangkalan Udara Vasylkiv.

pegawai tentera udara mabuk

Pemandu Volkswagen Touran ialah merupakan seorang pegawai Tentera Udara Ukraine, dan difahamkan memandu dalam keadaan mabuk. Akibat insiden ini, jet pejuang tersebut rosak teruk hingga menyebabkan kebakaran.



Pusat Arahan Udara milik Tentera Udara Ukraine telah membuat satu pengumuman terbuka secara terperinci mengenai kejadian yang berlaku pada 10 Mac yang lalu melalui Facebook rasmi mereka.

Pemandu kereta yang mengalami kecederaan telah diberikan pertolongan cemas dan keadaannya tidak kritikal (cedera pada muka, dada) dan kini dia berada di bawah jagaan doktor. Siasatan rasmi tentang insiden ini sedang dilakukan di unit ketenteraan.

Pejabat pendakwa tentera, Kyiv Garrison memulakan siasatan pra-perbicaraan dalam prosiding setiap kesalahan jenayah di bawah Bahagian 3 Artikel 411 Kanun Jenayah Ukraine.

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here