Rider FoodPanda gigih ikut kelas online walaupun tengah kerja

975

Pandemik Covid-19 sememangnya menyebabkan ramai pihak melalui waktu-waktu yang sukar.

Ditambah pula dengan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), banyak sektor tak dapat beroperasi dan ramai yang kehilangan pekerjaan.

gambar hiasan

Selain itu, para pelajar juga perlu menjalani kelas secara dalam talian, dan ada juga di kalangan mereka yang mengambil kesempatan untuk membuat kerja sambilan seperti kisah yang akan kami ceritakan ini.



Baru-baru ini, telah tular di media sosial, dimana tindakan seorang remaja ini patut dijadikan contoh dan pembakar semangat kepada para pelajar yang lain.

Kisah ini dikongsikan melalui akaun TikTok @Haziqpanda, di mana dia ada berkongsikan pengalamannya sebagai seorang pelajar yang perlu mengikuti kelas dalam talian walaupun sedang bekerja.

foodpanda kelas

Haziq yang bekerja sebagai penghantar makanan FoodPanda mempunyai kelas yang perlu dihadiri walaupun ketika itu dalam tempoh dia bekerja.

Dalam sebuah video yang dimuat naik, dapat dilihat Haziq sempat membuat tugasan yang disediakan bagi subjeknya ketika itu.

Namun apa yang menarik perhatian ramai, dia dilihat melutut atas tanah membuat tugasan tersebut dan menulis atas bangku kayu di tepi jalan.

@anak_ronaldo

😂

♬ Beggin’ – Måneskin

Perkara ini ternyata menjadi bualan ramai dan ketika artikel ini ditulis, video tersebut telah meraih tontonan hingga 412.2k tontonan dan 52.9k likes.

Menjengah ke ruangan komen, ternyata tindakan Haziq ini mendapat pujian oleh warganet. Paling menarik apabila ramai yang turut mendoakan supaya segala urusan pemuda ini dipermudahkan.

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here