Buat wheelie di Terengganu, ditangkap di Kelantan

2053
Padah merakam aksi wheelie dan dikongsi di laman sosial, seorang remaja lelaki  berdepan hukuman penjara dan denda antara RM5,000 dan RM15,000 jika sabit kesalahan.
 
 
Video berdurasi 43 saat itu tular di Facebook yang menunjukkan aksi wheelie suspek  menunggang Honda EX5 di kawasan sekitar Kuala Terengganu.
 
Ketika ditangkap dia yang berusia 19 tahun mengakui individu dalam video tular itu adalah dirinya dan motosikal yang digunakan adalah milik abangnya. Dia menjelaskan perbuatan tersebut dilakukan sewaktu mengunjungi Terengganu bersama rakan-rakannya.
 
Suspek yang bekerja sebagai buruh ditahan di rumahnya di Kampung Kual Baru, Pengkalan Kubor, Tumpat, Kelantan dan motosikal yang digunakan turut disita ke Ibu Pejabat Daerah Kuala Terengganu.
 

Kes tersebut akan disiasat mengikut Seksyen 42(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987, selain itu JSPT Terengganu menyatakan tindakan tegas akan diambil terhadap mereka yang menjadikan jalan raya sebagai tempat untuk membuat aksi yang membahayakan diri dan pengguna jalan raya yang lain.

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar


APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here