Proton R3 lancar minyak tulen premium baharu

1067

Bahagian sukan permotoran Proton, R3 melancarkan rangkaian pelincir dan barangan baharu untuk membina semula hubungan dengan peminat dan meningkatkan reputasi jenama.

Kini ia diletakkan di bawah naungan Proton Global Services (PGS), anak syarikat milik penuh Proton Edar, acara pelancaran ini menandakan hala tuju baru bagi R3 untuk membawa warisan dan produknya kepada orang ramai.



Rangkaian Minyak Tulen Premium R3 dibangunkan bersama Petronas dan boleh didapati dalam formulasi sintetik sepenuhnya dan separa sintetik. Kedua-dua minyak tulen P1 dan P2 dirumus menggunakan minyak asas Etro 6+ terbaharu Petronas.

Ia direka untuk melawan haba yang berlebihan untuk memastikan prestasi yang lebih baik bagi penjanaan enjin cas turbo suntikan langsung yang kini semakin popular. Dengan penarafan SP dan SN Plus, mereka juga memenuhi tahap pensijilan tertinggi oleh Institut Petroleum Amerika (API).

“Pelancaran rangkaian Minyak Tulen Premium R3 baharu kami dan produk barangan adalah langkah pertama dalam perjalanan penjenamaan semula R3. Ia akan dijual kepada orang ramai melalui Rakan Kongsi Barangan Premium kami di 20 lokasi di seluruh Malaysia.

“Kami akan lancarkan lebih banyak produk termasuk aksesori untuk pemilik kereta Proton pada masa hadapan, dan berharap ini akan membantu kami membina semula hubungan dengan peminat R3,” kata Ketua Pegawai Eksekutif, Proton Global Services, Lee Yeet Chuan.

Minyak Tulen Premium R3 berharga RM208 untuk formulasi sintetik sepenuhnya P1 dan RM158 untuk produk separuh sintetik P2. Bagaimanapun, ia akan ditawarkan pada harga pengenalan RM178 dan RM128 sehingga 30 April ini.

Rangkaian baju kemeja-t dan topi baharu pula berharga antara RM49 hingga RM60 dan juga boleh didapati di semua lokasi Rakan Kongsi Barangan Premium. Untuk maklumat lanjut, sila layari halaman Facebook rasmi Proton Cars dan Proton Motorsports.

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here