Audi e-tron disahkan untuk pelancaran UK awal tahun 2019

1537

Audi e-tron baharu, kereta elektrik pertama syarikat itu, akan dibuka untuk pesanan pada awal tahun 2019, dengan harga bermula dari £71,490.

E-tron akan ditawarkan dalam tiga versi: kereta standard, Edisi Pelancaran e-tron, dan e-tron Edisi 1.

Edisi Pelancaran akan menelan belanja £ 82,240. Audi belum mendedahkan harga untuk Edisi 1, tetapi hanya berkata sesiapa yang meletakkan deposit awal untuk jentera ini akan dapat memesan satu.



Hanya 30 model Edisi 1 yang boleh didapati di UK.

Jentera ini adalah kereta elektrik dengan bateri elektrik 96 kWh dan dua motor elektrik yang menjana sehingga 300 kW (iaitu 402 hp). Ia akan melakukan 0-62 mph dalam 5.7 saat dan rangkaian kereta elektrik WLTP sekurang-kurangnya 248 batu.

Jentera ini juga akan menjadi kereta pengeluaran pertama yang boleh menggunakan pengecas cepat 150 kW, memberikan kapasiti 80 peratus dalam masa 30 minit.

Audi e-tron: harga dan spesifikasi

Audi e-tron bernilai £ 71,490 sudah dilengkapi dengan ciri-ciri seperti aloi 20 inci, lampu LED dan dua skrin sentuh MMI di tengah dash.

Edisi Pelancaran £ 82,240 lampu e-tron telah di naik tarak ke unit LED Matrix, rim Audi Sport 21-inci platinum dan kulit Valcona lembut digunakan dan bukannya ‘Twin Leather’ di dalamnya.

Edisi Pelancaran juga mendapat cermin pintu maya berasaskan kamera sebagai standard (mereka adalah pilihan pada kereta standard). Ini mengurangkan lebar kereta dengan 150mm, mempunyai resolusi 1,080p, dan diselaraskan untuk medan penglihatan dan zum oleh sensor jarak: hanya letakkan jari dekat ke permukaan.

Audi e-tron Edisi Pelancaran juga mendapat bumbung kaca panorama, pek gaya hitam dan Audi Virtual Cockpit Plus.

Pelancaran e-tron yang paling mewah adalah Edisi 1. Hanya mereka yang telah mendaftar melalui skim deposit Audi UK, untuk keutamaan pesanan sebelum e-tron yang dijual pada awal tahun 2019, layak membeli salah satu daripada 30 kereta yang akan datang ke UK.

Apa jenis kereta ini:

kawalan iklim empat zon, sistem bunyi premium Bang & Olufsen dan kaca akustik semua standard.

Edisi 1 kereta boleh dikenalpasti oleh cat logam biru Antigua eksklusif, calipers brek jingga dan aloi reka bentuk turbin 21 inci. Mereka juga mendapat perincian luaran aluminium daripada pek Black Edition Launch, dan logo Edisi 1 yang snazzy.

 

 

 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here