Rossi meminta maaf – MotoGP Dutch TT

1463

Pemandu Yamaha MotoGP Valentino Rossi meminta maaf atas kemalangannya dengan Takaaki Nakagami LCR Honda di Belanda TT, mengatakan kejadian itu adalah “kesilapan saya”.Rossi

Rossi mencabar Nakagami untuk tempat ke-10 di pusingan 8 Turn fast pada peringkat awal, tetapi terkena dek ketika dia cuba masuk ke bahagian dalam litar.

Dia menyebabkan Nakagami juga terlibat dalam kemalangan itu, dengan kedua-dua pelumba terbalik dan terbabas dengan laju. Pelumba Jepun itu kemudian dibawa ke pusat perubatan untuk pemeriksaan.



“Saya cuba untuk memintas Nakagami pada  Turn 8, tetapi saya sedikit tersasar daripada barisan jalan. Dan mungkin kerana saya hilang kawalan sayangnya saya juga menyebabkan Nakagami terbabas,” kata Rossi.

“Jadi, saya perlu memohon maaf kerana ia adalah kesilapan saya dan ia juga satu kemalangan yang cukup besar. Saya baik-baik saja, saya juga tahu keadaan Taka juga bagus, jadi ini penting.”Rossi

Pasukan LCR Nakagami mengesahkan bahawa dia terselamat dari sebarang keretakan dalam kemalangan itu, dan bahawa dia hanya ‘terkejut’ setelah kepalanya terjatuh.

Menyimpulkan perlumbaannya, yang berakhir dengan kemalangan ketiga berturut-turut. Rossi berkata: “Ini sangat memalukan kerana ia adalah hujung minggu yang sukar. Di mana saya juga mempunyai beberapa detik yang tidak menyenangkan.

Tetapi Rossi mengatakan bahawa pasukannya “mengubah sesuatu pada jentera” yang membuatnya lebih kuat dalam perlumbaan sebelum kemalangan itu.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here