Ferrari akan mengembangkan pengeluaran kereta

3168

Luaskan Jualan

Pembuat kereta premium Ferrari NV akan memperluaskan jualan kereta mewah yang mudah memandu, tetapi tidak akan cuba mengejar jumlah jualan tahunan Porsche.

Pengerusi Ferrari John Elkann memberitahu penonton peminat kereta klasik yang berkumpul di resort golf bertingkat ini di pantai Pasifik.



Elkann mengulangi bahawa Fiat Chrysler Automobiles NV, dimana beliau adalah pengerusi, masih terbuka peluang untuk bergabung dengan pembuat kereta lain.

Fiat Chrysler pada bulan Mei mencadangkan penggabungan dengan pembuat kereta Perancis Renault SA.

Namun perjanjian itu runtuh selepas kerajaan Perancis campur tangan dan Elkann menarik balik cadangan penggabungan itu.

Elkann melawat Pebble Beach semasa Concours d’Elegance tahunan, di mana pengumpul kaya membawa beberapa kereta vintaj paling jarang di dunia untuk dikagumi.

Ferrari terkenal dengan kereta sport berprestasi tinggi. Antara peminat Ferrari vintaj, GT yang kurang bersahaja, atau kereta mewah, kereta dari tahun 1960-an.

Beberapa dengan tempat duduk untuk empat orang, adalah antara model yang paling popular di blok lelongan dan pada acara peminat.

Kereta GT direka untuk menjadi selesa dengan perjalanan jalan yang lebih panjang.

Elkann membayangkan Ferrari akan memperkenalkan kereta jenis GT baru pada bulan November.

Ferrari sebelum ini berkata bahawa kira-kira 40 peratus daripada jumlah jualannya boleh datang dari kereta GT pada 2022, naik daripada 32 peratus sekarang.

Ferrari telah menggariskan pelan untuk memperluaskan pendapatan kepada 5 bilion euro (AS $ 5.54 bilion) menjelang 2022 daripada 3.4 bilion euro pada 2017.

Saingan

Syarikat itu berkata ia merancang untuk menambah model kereta untuk bersaing dengan stabil kenderaan utiliti sukan yang memakai premium jenama kereta sukan.

Rival Porsche AG, unit Volkswagen AG, telah memperluaskan jualannya lebih daripada 250,000 kereta sukan dan kenderaan utiliti sukan setiap tahun.

Elkann berkata Ferrari tidak mensasarkan tahap jualan Porsche.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here