Bugatti perkenal model Centodieci Channels Iconic EB110

1664

 

Ini tafsiran moden mengenai reka bentuk klasik.

Bugatti mengembara ke Pebble Beach, California, untuk memperkenalkan sebuah hypercar yang bakal dijual keluar bernama Centodieci. Model edisi terhad meraikan ulang tahun ke-110 syarikat (centodieci bererti seratus sepuluh dalam bahasa Itali).



EB110 itu direka dan dihasilkankan secara luar biasa di Itali.Tidak jauh dari rumah bersejarah Bugatti di Molsheim, tetapi sengaja didekatkan dengan ibu pejabat Modena Ferrari. Ia datang dari era yang sama dengan siri Game Boy asal dan R. L. Stine’s Goosebumps.Jadi mentafsirkan isyarat reka bentuknya yang utama pada Bugatti yang ditulis dengan mata pada tahun 2020 adalah lebih mudah dikatakan daripada dilakukan.

Ia berbentuk seperti hentian pintu, lampu depannya dipasang agak rapat bersama, dan grilnya sedikit kecil. “Mereka adalah bahan yang saya masak untuk sesuatu yang moden,” kata Achim Anscheidt, ketua reka bentuk syarikat.

Dengan menyalin EB110 secara terang-terangan, soalan itu tidak begitu jelas, jadi pasukannya meletakkan putaran moden pada ciri-ciri yang menentukannya. Centodieci tidak perlu ditunjukkan di sebelah asal; ia berdiri sendiri.

Reka bentuk dan spesifikasi

pandangan hadapan Bugatti Centodieci

Lampu Bugatti Centodieci berbentuk pil dan panel logam dengan slot yang memberikan udara panas satu cara untuk mengelakkan dari teluk enjin menguasai hujung belakang EB110 itu.

Bekerja rapat dengan jabatan penyelidikan dan pembangunan Bugatti, Anscheidt memilih untuk melepaskan keseluruhan lebar belakang, dan menggunakan elemen pencahayaan 3D untuk meniru slot penyejukan.

Penyelesaian ini berfungsi dengan baik dan saluran kedua-dua pangkalan GT dan varian SS yang lebih tegar daripada EB110.

pandangan belakang Bugatti Centodieci

Ia dibuat sebahagian besarnya dengan serat karbon untuk mengekalkan berat badan di dalam pemeriksaan, dan ia dikuasakan oleh enjin 8.0 liter W16, quad-turbocharged kepada 1,600 tenaga kuda pada 7,000 rpm, peningkatan 100 daya kuda berbanding Chiron.

Bahagian enjin dan bahagian kerja seni, 16 silinder menghantar kuasa ke empat roda melalui transmisi automatik dual-clutch tujuh kelajuan yang boleh ditinggalkan dalam pemacu, atau beralih secara manual menggunakan paddles roda dipasang.

Untuk menambah konteks, EB110 menggunakan 3.5V berkadar quad-turbocharged, dengan nilai 560 kuasa kuda. Ia memaparkan transmisi manual enam kelajuan, dan pemacu semua roda kekal.

pandangan sisi atas Bugatti Centodieci

Firma Perancis itu menjangkau pelanggannya yang paling setia sejurus selepas ia memulakan projek itu.  Ia tidak mempunyai masalah menjual keseluruhan pengeluaran walaupun terdapat harga asas yang dipinta sekitar 8 juta euro.

 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here