1939 Porsche Type 64, akan dilelong

1623

Satu-satunya yang dapat bertahan dalam Perang Dunia II

Dalam peristiwa yang sangat tidak mungkin dan membingungkan , 1939 Porsche Type 64 gagal dijual semasa lelongan.

Pandangan hadapan

pandangan hadapan 1939 Porsche Type 64

Menurut satu laporan daripada Bloomberg , banyak kekeliruan terhadap kereta dan orang ramai pada hari Sabtu, 17 Ogos. Ini kerana ia terdengar seperti pelelong yang terkeliru mengumumkan tawaran pembukaan kereta itu pada $ 30 juta.



pandangan sisi 1939 Porsche Type 64

kemudian memanggil siri tawaran pantas yang akhirnya mencecah $ 70 juta. Orang ramai terkejut ketika layar besar menunjukkan kenaikan harga, yang akan menjadikan Type 64 kereta paling mahal yang pernah dijual secara lelong.

Pandangan sisi

pandangan tepi 1939 Porsche Type 64

Sekiranya anda peminat tegar Porsche, anda mungkin mahu menambahkan aset peribadi. Kerana salah satu kereta paling penting dalam sejarah jenama akan dilelong untuk lelongan. Itulah 1939 Porsche Type 64.

Ini adalah kereta sport Porsche sebelum Perang Dunia II dan sebelum pembentukan rasmi syarikat kereta Porsche selepas perang 70 tahun yang lalu dan pengeluaran 356.

Pandangan belakang

pandangan belakang 1939 Porsche Type 64

Kereta itu mempunyai sejarah yang sangat menarik. Menurut RM Sotheby’s, Ferdinand, Porsche dan Volkswagen merancang untuk membina dan melancarkan tiga Jenis 64s dalam perlumbaan 1,500 kilometer dari Berlin ke Rom pada September 1939.

Ia didasarkan pada KdF-Wagen, versi awal Beetle selepas perang, dan digunakan jalan yang sama, tetapi output enjin meningkat kepada 32 kuasa kuda, dan sebuah badan aluminium aerodinamik,  telah dipasang.

Pandangan ruangan dalam

pandangan dalam 1939 Porsche Type 64

Hanya satu yang dibina sebelum perlumbaan dibatalkan kerana perang, dengan dua lagi yang dipelopori oleh anak Ferdinand Ferry Porsche sedikit kemudian.

Salah satunya digunakan sebagai kereta peribadi oleh Porsches, dan ia adalah satu-satunya untuk bertahan dalam perang.

Selepas perang, Ferry Porsche membawanya ke Austria apabila dia memulakan syarikat kereta sukannya. Dia telah dipulihkan oleh Pinin Farina, pengasas rumah reka bentuk Pininfarina.

pandangan 'detchbox'

Jenis 64 kemudiannya dijual kepada seorang pemandu perlumbaan Austria yang memegangnya sehingga kematiannya pada tahun 1995.

Kereta itu kemudiannya menjadi pemilik ketiga pada tahun 1997, dan kini ditawarkan untuk lelongan. Ia akan menyeberangi blok di Monterey, Calif., Lelongan pada 15-17 Ogos.

pandangan enjin 1939 Porsche Type 64

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here