Nissan masih belum buat keputusan untuk GT-R hibrid

1489

Sudah lebih daripada satu dekad sejak GT-R mendarat, Nissan masih tidak tergesa-gesa untuk melancarkan penggantinya.

Nampaknya pegangan itu adalah keputusan dari pengurusan kanan sama ada GT-R berikutnya, R36, akan menjadi kereta hibrid atau elektrik. Maklumat itu didedahkan oleh ketua jurutera GT-R, Hiroshi Tamura dalam satu temu bual.



“Dia membayangkan generasi berikutnya [GT-R] dalam perbualan”, katanya. “Bercakap mengenai penyelesaian”.

Malangnya, ini bermakna akan datang, Nissan GT-R tidak akan muncul untuk beberapa tahun lagi. Tamura berkata Nissan akan terus mengemaskini model semasa pada masa ini.

“Kami masih berusia 12 tahun. Struktur pembinaan yang saya ingin simpan selama mungkin”. katanya.

Pada bulan April, Tamura memberitahu Pihak Berkuasa Permotoran bahawa hasrat pelanggan juga akan mempengaruhi laluan yang akan diambil. Nasib baik, beliau juga berkata faktor itu sangat penting untuk Nissan, menunjukkan bahawa permintaan pengguna masih tinggi.

GT-R semasa agak mahal daripada ketika ia tiba pada tahun 2009, walaupun prestasinya lebih baik dari sebelumnya, terutamanya dalam penampilan GT-R Nismo. Untuk 2020, kereta itu menerima pakej ulangtahun ke-50 yang istimewa dan GT-R Track menyaksikan kekuasaannya mencapai tahap 600 kuasa kuda GT-R Nismo. Sekiranya anda berminat, harga untuk satu unit sekarang bermula dari RM 483,000.00 .

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here