Petronas Syntium CoolTech – Mengoptimumkan kecekapan bahan api dan kekalkan kesejukan enjin

1997

Petronas Lubricants Marketing Malaysia (PLMM) melancarkan minyak pelincir Petronas Syntium dengan CoolTech baharu yang bertujuan mengurangkan kepanasan sekali gus meningkatkan tahap kecekapan serta prestasi enjin.

PLMM melancarkan minyak pelincir pertamanya yang dikhaskan untuk kenderaan hibrid dengan pengenalan Petronas Syntium 7000 Hybrid dengan Cool Tech. Pengenalan itu sekali gus memperluaskanrangkaian produk Petronas Syntium 7000 Ultimate Series.

Turut ditawarkan membabitkan Petronas Syntium 700 0W-16, Petronas Syntium 7000 0W-20, Petronas syntium 3000 5W-30 dan Petronas 800 5W-30 yang semuanya mempunyai aditif Cool Tech baharu.



Diformulasi untuk situasi pemanduan moden, Petronas Syntium CoolTech dibangunkan dengan rantaian minyak kukuh. Ia bagi mengatasi kerosakan enjin ketika panas berlebihan, mengoptimumkan kecekapan bahan api dan kekalkan kesejukan enjin.

Ia menyejukan beberapa komponen kritikal membabitkan kawasan injap ekzos, dinding kebuk pembakaran, skirt omboh, bahagian coolant dan takungan minyak.

Paling penting, ia dibangunkan dengan teknologi CoolTech menjadi kepercayaan pemandu Formula Satu (F1) untuk menyejukan komponen enjin yang kritikal.

Ia dibuktikan oleh pasukan Mercedes-AMG Petronas Motorsport dalam FIA F1 sekali gus memenangi lima tahun berturut-turut dalam kejohanan berkenaan.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here