Pit stop terpantas: Pasukan Red Bull Racing pecahkan rekod dalam sejarah F1

2704

Pasukan Red Bull Racing belum dapat memperoleh gelaran kemenangan sejak kemenangan terakhir dirangkul pada tahun 2013. Walau bagaimanapun, pasukan Red Bull masih paling terkuat mengenai pit stop terpantas.

pit stop terpantas

Selepas kerap kali merekodkan pit stop terpantas dalam beberapa tahun kebelakangan ini, kru Red Bull sekali lagi membuat pencapaian ini pada perlumbaan Formula 1 tahun 2019.



Dalam musim 2019 ini, Red Bull Racing berjaya memecahkan rekod pit stop terpantas yang sebelum ini dipegang oleh pasukan Williams pada tahun 2016.

pit stop terpantas

Pada masa itu, Williams melakukan pit stop untuk pelumba mereka, Felipe Massa, dengan hanya merekodkan masa selama 1.92 saat, ketika sesi perlumbaan Formula 1 di Azerbaijan.

Pada perlumbaan Formula 1 di England pada tahun 2019, Red Bull mengalahkan rekod tersebut dengan mencatat masa hanya 1.91 saat, perbezaan 1 saat, ketika melakukan pit stop kepada Pierre Gasly.

Setelah satu siri kemudian, dalam perlumbaan Formula 1 di Jerman, Red Bull memecahkan rekod mereka sendiri sebelum ini yaitu 1.91 saat, dengan catatan masa baru yaitu 1.88 saat. Ini dilakukan ketika melakukan pit stop untuk Max Verstappen.

Dan di perlumbaan Formula 1 di Brazil, Red Bull sekali lagi memecahkan rekod mereka, kali ini hanya untuk masa 1.82 saat, sangat cepat, ketika melakukan pit stop untuk Max Verstappen.

 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here