Pasukan Ducati – Jangan sampai kami buat aduan –

1439

Kami boleh membuat aduan tentang Honda.Tegas Pengerusi Juruteknik pasukan Ducati. Kontroversi perlumbaan pembukaan MotoGp2019 di Qatar nampaknya semakin hangat.Bantahan dari 4 pasukan pengeluar utama bukannya menenangkan keadaan,malahan semakin mengeruhkan suasana.

Jawapan padu dari Pengarah Sukan Ducati dan Pengerusi Juruteknik Ducati mampu mengugat Pasukan Honda.



 Ducati boleh membantah legasi sayap Honda selepas bertanding di Qatar.

Ducati menegaskan ia mungkin menimbangkan untuk membuat bantahan terhadap Honda pesaingnya di MotoGP.

Honda adalah antara empat pengeluar kelas utama yang memprotes Ducati selepas pembuka Qatar MotoGP, dalam mempersoalkan kesahihan lampiran ‘sudu’ yang dipaparkan di hadapan roda belakang pada tiga motosikal Desmosedici GP19.

Pengerusi Juruteknik Ducati- Gigi Dall’Igna

Pengerusi Juruteknik Ducati, Gigi Dall’Igna berkata, beliau paling kecewa dengan penyertaan Honda dalam protes, berbanding Aprilia, Suzuki dan KTM.

“Saya agak terkejut dengan tingkah laku Honda , selain menjadi Protagonis Pahlawan Dunia, juga salah seorang “BAPA PENGASAS”MotoGP moden seiring dengan Ducati dan Yamaha [yang tidak memprotes],” Dall “Igna.

“Sebenarnya apa yang dilakukan oleh Suzuki dan Honda adalah kerana tidak berjaya memenangi perlumbaan pertama di Qatar.”

“Sehingga kini, semua pertikaian teknikal telah diselesaikan sama ada dalam Persatuan Pengilang atau dengan membincangkannya dengan pengarah teknikal,” kata Dall’Igna.

Hakikatnya, Honda telah mempersoalkan pilihan pengarah teknikal MotoGp,Danny Aldridge.Dan ini  mejadikan kami dalam pertimbangan samada untuk membuat aduan terhadap mereka atau tidak.

Secara jujurnya sayap Honda ​​berbahaya bagi kami Bukan setakat itu sahaja, tetapi kerana ia dibuat dengan asas langsing seperti itu.

Kemungkinan perubahan bentuk yang ketara dari beban motosikal yang mereka hadapi. Sayap tersebut berfungsi sebagai alat alih aerodinamik dan jelas ianya di larang.

 

“Kami tidak pernah mengadu berkenaan isu tersebut, tetapi jika Honda, telah mempersoalkan kerja Danny Aldridge, kemungkinan kami akan membuat aduan di perlumbaan akan datang.” tegas Dall’Igna.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here