Trak futuristik Innotruck ini akan dijual, untuk pengumpul luar biasa

1128

Kini, anda berpeluang untuk memiliki salah satu dari dua Innotruck yang pernah dihasilkan. Kajian tentang reka bentuk jentera ini ditaja oleh Siemens dan diketuai oleh pereka bentuk iaitu Luigi Colani.

Innotruck

Dengan memberi fokus kepada kecekapan dan reka bentuk moden, Innotruck telah dihasilkan.



Pada tahun 2012, Siemens dan Luigi Colani memperkenalkan reka bentuk trak yang futuristik mereka kepada orang ramai di pameran perdagangan antarabangsa MobiliTec di Jerman.

Innotruck menggambarkan semula apa yang treler mungkin perkenalkan termasuk sistem aerodinamik dan pemanduan mesra alam untuk memperbaiki ketidakcekapan sistem yang ada sekarang. 

Ruangan kabin disatukan ke bahagian treler, yang membolehkan ruangan pemanduan terletak di bawah drive independent dari treler. Ruangan pemanduan juga diinspirasikan dari jet pejuang, dimana ruangan tersebut dilengkapi dengan cermin yang memberikan pandangan yang optimum.

Ruangan ini juga dihubungkan dengan ruang tamu mewah dimana ciri ini memenuhi keperluan untuk perjalanan yang jauh. Untuk memasuki ruangan pemandu, cermin yang terdapat pada jentera ini dapat dibuka dan membolehkan pemandu masuk melaluinya.

Innotruck

Ruangan kabin berhubung ke sistem pemacu melalui teknologi dawai pemacu yang membolehkan ia mudah untuk digabungkan ke treler. Tenaga yang dihasilkan oleh jentera ini datang melalui motor elektrik yang digerakkan oleh enjin diesel yang diubahsuai menjadi range extender.

Ini akan menghasilkan powertrain cekap yang membolehkan jentera ini dipandu dalam jarak yang jauh.

Reka bentuk Innotruck menjadikannya sebuah produksi berskala penuh, namun banyak idea dan prinsip jentera ini disertakan pada jentera dalam pasaran trak. Kajian reka bentuk ini merupakan pengaruh penting pada masa depan reka bentuk trak.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here