Penunggang cilik dan bapa serah diri kepada polis

1467
Bahagian Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik IPD Kubang Pasu telah menjalankan satu siasatan awal berkaitan satu video yang tular di laman sosial.
 
penunggang cilik
Video berdurasi 19 saat tersebut memaparkan seorang penunggang cilik yang sedang menunggang sebuah motosikal jenis Honda EX5 berwarna hitam.
 
Kanak-kanak tersebut dilihat berada di satu simpang tiga dan telah menunggang motosikal keluar dari simpang tersebut sehingga tamat video.
penunggang cilik
Setelah siasatan lanjut dijalankan, rakaman video berlaku pada 8 November tersebut dikenal pasti berlaku di Kampung Paya Chegar, Jitra.
 
Kanak-kanak tersebut bagaimanapun telah di bawa ke IPD Kubang Pasu oleh waris dan telah diambil tindakan lanjut di bawah kesalahan lalu lintas iaitu, menunggang di bawah umur, cukai jalan tamat tempoh dan tidak dilindungi perlindungan insuran dan serta tidak memakai topi keledar.
 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Posted @withregram • @jenteranopak_ kecil-kecil cili padi🤣🤣 . #repost : ?? . . . ” follow and support sec acc @jenteranopak2_ 🔥 . . . . . . @kroniex5kedah @ex5_alorstar @ex5_penang_official @ex5officialcrew_ @ex5_pulaupinang_crew_ @ex5_tetap_menarik @ex5sabah @ex5ranggey @ex5_johor_crew @ex5_tiptop @ex5_utara_motor_club @ex5_sungai_petani_crew @ex5_utara_crew @ex5_crew_semalaya @honda_boon_siew @ex5_whellie_crew @pacak_.official @pacakjanganjatuh pacak.ex5_official @kroni_ex5_ribut @lampupetak.co @kapcaimedia @kapcaitaiko @ex5_famila_crew @king.nopakk_ . @nopakganu @seknopak_46 @nopak2020 @pondok_besar_official @pondok_kecil_official . . #ex5 #ex5familia #ex5lover #ex5dream #ex5malaysia #hondaex5 #ex5tetapdihati❤️ #ex5highpower #ex5lovers_official o#ex5tetapidola #kroni #kroyniex5 #kroniex5malaya🔰 #ex5tetapdihati #lampupetak✋ #ex5 #pacak #pacakjanganjatuh #kitopacak #lampupetak

A post shared by Jenteranopak (@jenteranopak_) on

Waris kanak-kanak tersebut telah diambil tindakan di bawahSeksyen 39(5) Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana membenarkan pemandu bawah umur, memandu suatu kenderaan bermotor.
 
Pihak polis menasihatkan agar ibu bapa lebih memberikan perhatian kepada kanak-kanak terutama dalam aspek keselamatan lalulintas agar kejadian-kejadian yang tidak dingini dapat dielakkan.
 
Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar


APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here