Wanita pilih jadi pemandu lori kontena demi sara lima anak

11720

Menjadi ibu bapa tunggal sudah tentu bukanlah suatu perkara yang mudah, terutamanya jika mempunyai anak. Golongan ini kadangkala perlu bekerja siang dan malam demi menyara anak-anak.

pemandu lori wanita

Perkara inilah yang dilakukan oleh pemilik akaun TikTok @nur87ladytruckers. Wanita yang dikenali sebagai Nurazlinda Mahadi memilih untuk menjadi seorang pemandu lori kontena bagi menyara lima orang anaknya.



“Saya seorang pemandu lori kontena. Sayalah ibu dan sayalah ayah kepada lima orang cahaya mata,” kata Nurazlinda melalui video.

pemandu lori wanita

Ketika berada di rumah, Nurazlinda akan menjadi seorang ibu kepada anak-anaknya, yang terdiri daripada seorang anak lelaki dan empat anak perempuan.

Namun, watak ibu itu sekelip mata berubah ketika dia berada di luar rumah, dimana wanita berpurdah ini akan mencari rezeki dengan melakukan tugas seorang bapa iaitu sebagai pemandu lori kontena.

@nur_ladytruckers

As’salamualaikum selamat pagi2 semua shbt2 Nur..semoga Kita dijauhi segala penyakit2 YG xdiingini Allahumma aamiin##doaselalu ##🇸🇩

♬ alloh alloh aghisna – Dany

Ketika artikel ini ditulis, video mengenai kisah Nurazlinda kini mendapat 2.9 juta tontonan, 241.8k likes, dan pelbagai komen dari warganet yang rata-rata terharu dan terpegun dengan pengorbanan yang dilakukan olehnya.

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

1 KOMEN

  1. Syabas Saya doakan Allah permudahkan segala urusan hidup keluarga adik .Dan sentiasa dalam lindungan Allah.Aamiin🤲

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here