Kawasaki Ninja H2-2019

2553

Hebat “Motoqar” terdengar Kawasaki telah mengumumkan model Ninja H2 2019 mereka di Bonneville Speed ​​Week. Pengilang Jepun mendakwa motosikal  ini mampu hasilkan kuasa hampir 228bhp, berpegang dengan formula supercharged versi terakhir.

Kawasaki

Motosikal baru ini akan meminjam teknologi dari tourer sport Kawasaki, Kawasaki Ninja H2 SX SE, termasuk ECU, dan akan mempunyai calipers brek depan Brembo ‘Stylema’ terkini.



Kawasaki

Ia juga akan menampilkan cat ‘penyembuhan diri’, canggih betul cat yang boleh hilangkan calar pada badan motosikal.

Kawasaki

Teknologi TFT panel meter terkini dipadankan dan fiil Ninja H2 SX SE serta sambungan aplikasi ‘Rideology.

Kawwasaki Heavy Industries Ltd. (KHI) adalah syarikat multinasional awam Jepun yang dikenali sebagai pengilang motosikal, peralatan berat, peralatan aeroangkasa dan pertahanan, stok dan kapal. Ia juga aktif dalam pengeluaran robot industri, turbin gas, dandang dan produk industri lain.

Syarikat ini dinamakan sempena pengasasnya Shōzō, dan mempunyai ibu pejabat dua di Chūō-ku, Kobe dan Minato,

KHI dikenali sebagai salah satu daripada tiga pengeluar industri berat utama di Jepun, bersama-sama Mitsubishi Heavy Industries dan IHI.

Sebelum Perang Dunia II, KHI adalah sebahagian daripada Kobe Kawwasaki zaibatsu, yang termasuk Kawwasaki Steel dan Kawwasaki Kisen. Selepas perang, KHI menjadi sebahagian daripada Kumpulan DKB (keiretsu).

Kawwasaki aktif dalam pelbagai bidang industri aeroangkasa. Syarikat itu merupakan kontraktor bagi Kementerian Pertahanan Jepun dan telah membina pesawat seperti pesawat pengangkutan C-1, pelatih jet pertengahan T-4, dan pesawat peronda perang P-3C antisubmarin.

Sejak 2007, ia telah membina pesawat peronda maritim P-1, dan sejak 2010, ia telah membina pesawat pengangkutan C-2. Kawasaki juga membina helikopter, termasuk BK117, bersama-sama dibangunkan dan dibuat dengan MBB. Ia juga menghasilkan helikopter CH-47J / JA.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here