KTM 390 Adventure – Dikesan

1101

Hebat sungguh pengeluaran motosikal mutakir ini.Model tahun 2018  belum lagi di tunggang uji. Timbul model yang baru sudah pun siap dan bakal dilancarkan.Tapi masuk ke negara kita belum pasti.kita tunggu jer lah.

KTM 390Menurut sumber,model ini bakal dilancarkan di EICMA pada November nanti.Model yang dimaksudkan ialah KTM 390 Adventure.

390Kalau berita ini benar.Motoqar sangat bersetuju,kerana KTM 390 Duke yang ada dipasaran negara kita sekarang diakui “Fun Bike” cukup seronok menunggang didalam pelbagai keadaan dan menjimatkan poket “Anda” untuk perjalanan yang jauh.



Gambar yang kami kongsi masih lagi diklasifikasikan prototaip pra-pengeluaran namun keseluruhannya nampak kemas dan selesai. 

KTM dikenali dengan motosikal di luar jalan raya. Sejak akhir 1990-an, ia telah berkembang menjadi pengeluaran motosikal jalanan dan membangunkan kereta sukan – iaitu X-Bow. Pada tahun 2015, KTM menjual hampir banyak jalan sebagai basikal luar jalan. Pengeluaran KTM X-Bow bermula pada tahun 2007.

KTM AG (bekas KTM Sportmotorcycle AG adalah sebuah motosikal Austria dan pengeluar kereta sukan yang dimiliki oleh KTM Industries AG dan pengilang India Bajaj Auto. Ia dibentuk pada tahun 1992 tetapi ia menjadi asasnya sejak tahun 1934. Hari ini, KTM AG adalah syarikat induk daripada Kumpulan KTM.

Sejak 2012, KTM telah menjadi pengeluar motosikal terbesar di Eropah selama empat tahun berturut-turut. Di peringkat global, syarikat itu adalah antara pengeluar motosikal luar bandar yang terkemuka. Pada tahun 2016, KTM menjual 203,423 kenderaan bermotor di seluruh dunia.

Pada tahun 1934, seorang jurutera Austria Johann (Hans) Trunkenpolz menubuhkan sebuah kedai pembaiki dan kereta di Mattighofen

kredit :MCN

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here