Acura Type S tampil lebih menarik

2658

Beberapa hari yang lalu, Acura memperlihatkan Jenis Acura Type S Concept dalam album foto akhbar yang menyalakan tumpuan pengguna.

Bukti bahawa Acura tidak lupa cara merancang kereta yang menakjubkan

The Acura Type S Concept adalah pratonton jenama tentang bagaimana sporty mengambil TLX generasi seterusnya mungkin kelihatan, dan syarikat itu memberikan empat pintu sebagai debut besar semasa Minggu Kereta Monterey. Ini adalah salah satu langkah dalam rancangan pembuat kereta untuk memperkenalkan sub-jenama prestasi Jenis S kepada barisan.



Jenis S Concept memakai bahasa yang lebih tipis dan bergaya dari produk terbaru Acura seperti NSX dan RDX. Di sini, reka bentuk kelihatan lebih sporty disebabkan oleh inlet besar di bahagian hadapan. Kandang panjang dan dek belakang pendek adalah penyesuaian estetik kereta sukan klasik. Perkadarannya seperti coupe seperti dalam siluet tetapi masih menggabungkan empat pintu.

Potongan serat karbon palsu mempunyai tekstur visual yang menarik dan lebih kuat daripada elemen karbon tradisional. Bahagian luarnya mempunyai teduhan warna Double Apex Blue Pearl.

Unsur-unsur seperti lampu LED empat lampu, lampu berlari tajam, bentuk gril pentagon akan muncul pada model Acura masa depan, kata syarikat itu.

“Kami telah bermimpi mengenai konsep konsep kereta Acura yang memfokuskan prestasi baru sejak Konsep Precision memulakan,” kata Dave Marek, Pengarah Kreatif Eksekutif Acura, dalam pengumuman baru model itu. “The Type S Concept bercakap dengan jelas kepada prestasi dan kepada intipati reka bentuk Acura.”

Syarikat ini tidak menawarkan banyak butiran powertrain tertentu. Ia menunggang roda 21-inci dengan Brembo four-piston brake calipers di setiap sudut. Pada 2018, bahagian itu mengatakan bahawa model Type S pada masa depan telah mendapat turbocharged V6 baru yang berjalan melalui sistem Pemanduan Super-All-Wheel Drive yang mengendalikan tork.

Sepasang model Type S akan tiba di bilik pameran dalam tempoh dua tahun akan datang. Yang pertama akan menjadi versi generasi kedua TLX, yang mungkin akan kelihatan seperti konsep ini.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here