Honda CR-V terima versi hibrid di AS, tiada lagi enjin 2.4L

2646

Honda akhirnya telah menambah versi hibrid pada barisan CR-V 2020 AS, menjadikannya SUV berkuasa elektrik pertama ditawarkan di Amerika Syarikat.


Sebagai tambahan kepada Hybrid baru, rangkaian lain telah dikemas kini dengan tweak reka bentuk yang halus di depan dan belakang, serta mempunyai suite sistem pendorong Honda Sensing yang ditawarkan sebagai standard.

Spesifikasi enjin

Honda juga tidak menyertakan enjin 2.4 liter semulajadi yang tersedia pada barisannya, dimana kini menyediakan turbocharged, 190 HP 1.5 liter sebagai satu-satunya pilihan bukan hibrid.



Powertrain hibrid baru CR-V 2020 adalah serupa dengan Accord Hybrid, kerana ia menggabungkan enjin petrol kitaran empat liter silinder Atkinson dengan dua motor elektrik. Ini juga menjadikan ia pacuan semua roda, dengan klac elektronik diaktifkan apabila slip dikesan untuk menggerakkan roda belakang.

Honda mengatakan bahawa output gabungan CR-V Hybrid adalah 212 HP dan mendakwa ia menawarkan peningkatan 50 peratus dalam penarafan ekonomi bahan api bandar EPA berbanding dengan standard 1.5 Turbo. Penilaian ekonomi bahan api akhir EPA belum disediakan, tetapi jika tuntutan Honda berubah menjadi tepat, jangkaan versi hibrid menawarkan sekitar 44 mpg city.

Rekabentuk

Perbezaan reka bentuk luaran adalah terhad kepada satu set lampu bar-type LED fog, logo Honda bewarna biru, Hybrid badging dan paip ekzos tersembunyi. Semua CR-V 2020 mempunyai gril krom yang lebih jelas, bukaan yang lebih luas untuk lampu kabus, lampu belakang berwarna gelap dan dark-chrome treatment untuk hiasan di bawah cermin belakang.

CR-V Hybrid baru juga mendapat panel instrumen yang unik yang menunjukkan maklumat spesifik hibrid mengenai status kuasa/caj dan banyak lagi, satu set deceleration selector paddles di belakang stereng, serta tiga mod memandu yang dinamakan Econ, Sport dan EV.

Semua versi mendapat manfaat daripada ruangan konsol tengah yang direka semula yang kini menawarkan pilihan storan yang lebih fleksibel dan pengecasan telefon tanpa wayar dari tahap Trim Touring ke atas.

Jualan CR-V yang dirombak semula akan bermula pada musim luruh ini, dengan Hybrid, yang akan dihasilkan di kilang Indiana Honda, untuk diperkenalkan pada awal tahun 2020.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here