Hyundai perkenal beg udara tengah pula

1059

Ciri-ciri keselamatan dalam kereta moden hari ini semakin canggih. Sesetengah pengilang termasuk Hyundai perkenal beg udara tengah, sistem separa autonomi untuk mengelakkan insiden.

Bagaimanapun, kemalangan jalan raya tidak dapat dielakkan. Oleh itu, Hyundai perkenal beg udara tengah bagi meningkatkan lagi standard keselamatan mereka.



Beg udara ini akan terletak di antara penumpang depan dan pemandu. Sekiranya tiada penumpang, ciri ini dapat menyelamatkan pemandu apabila berlaku perlanggaran dari sisi.

Lebih ringan tetapi selamat

Memetik dari Carscoops.com, pengeluar Korea Selatan itu mendakwa bahawa ciri ini adalah salah satu beg udara sederhana paling ringan di dunia, sekitar 500 gram.

Itu tidak dapat dipisahkan dari teknologi Hyundai baru. Sistem ini boleh membuat beg udara lebih ringan dan lebih kecil tanpa mengurangkan fungsinya sebagai pelindung pengguna kereta.

Saiz kecil juga dianggap lebih fleksibel untuk dibenamkan dalam pelbagai reka bentuk kerusi. Beg udara ini dikatakan mengurangkan kecederaan kepala sehingga 80%.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here