Nissan Titan 2020 diperkenalkan

3431

Berikutan teaser minggu lepas, Nissan telah melancarkan Titan 2020 di State Fest of Texas. Model facelift menerapkan reka bentuk “Powerful Warrior” yang menggambarkannya sebagai sebuah jentera yang berkuasa tinggi.

Bermula pada bahagian hadapan, terdapat gril baru yang boleh didapati dalam tiga reka bentuk yang berbeza. Ia diapit oleh lampu LED baru yang menampilkan lampu LED siang “double boomerang“.



Untuk bahagian bawah, terdapat bumper yang direka bentuk semula dengan garis tajam dan aksen sudut. Ia juga menggabungkan lampu kabus segi empat tepat yang baru.

Perubahan gaya tidak terlalu jauh, tetapi trak itu telah dilengkapi dengan lampu belakang baru dan penyemak tailgate yang direka semula. Perubahan lain termasuk lampu LED baru, roda yang direka semula dan pilihan warna disemak semula yang kini termasuk Red Alert, Baja Storm dan Cardinal Red Metallic.

Bergerak pada bahagian kabin, pemandu akan disediakan dengan cluster instrumen baru yang kini mempunyai paparan maklumat pemandu 7-inci. Model ini juga dilengkapi dengan sistem infotainment 8 inci, tetapi “Pusat Perintis Bersepadu” 9 inci adalah pilihan baru. Seterusnya ialah terdapat sistem Android Auto dan Apple CarPlay serta penghala WiFi bersepadu yang menyokong sehingga enam peranti.

Kemas kini lain termasuk genggaman tambahan dan sistem “pemegang telefon pintar / pengecas yang fleksibel”. Titan Crew Cab juga boleh dilengkapi dengan panoramik dual panel yang baru yang dipilih merupakan salah satu terbesar di segmen ini.

Selain itu, Titan 2020 datang dengan sistem bantuan pemandu Nissan Safety Shield 360. Ini termasuk brek kecemasan automatik dengan pengesan pejalan kaki, amaran titik buta, amaran trafik lintas belakang, Lane Departure Warning, High Beam Assist dan brek belakang automatik. Model ini juga boleh dilengkapi dengan beberapa ciri-ciri lain termasuk Kawalan Pelayaran Pintar, Pengiktirafan Tanda Lalulintas dan Pemantau View Intelligent Around.

Jentera ini dikuasakan oleh enjin V8 yang dinaik taraf 5.6 yang kini menghasilkan 400 hp dan tork 559Nm. Ini adalah peningkatan 10 hp dan 26Nm.

Enjin disambungkan ke transmisi automatik sembilan kelajuan baru yang menggantikan unit tujuh kelajuan sebelumnya. Nissan berkata ia akan memberikan “percepatan yang lebih lancar dan pantas.”

Enjin petrol adalah satu-satunya pilihan untuk 2020 kerana Turbodiesel Cummins V8 5.0 liter telah digugurkan untuk “membantu kedudukan Nissan lebih baik dalam jangka masa panjang.” Sedih untuk melihatnya, tetapi enjin dilaporkan tidak begitu popular terhadap pengguna .

Titan 2020 akan dijual pada awal tahun depan dan harga akan diumumkan pada masa lebih dekat untuk dilancarkan.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here