Bugatti Chiron edisi terhad dengan harga bersamaan dengan 90 buah Toyota Fortuner

3588

Dengar sahaja nama Bugatti Chiron, apa yang ada dalam fikiran anda ialah sebuah kereta dengan harga yang sangat tinggi.

Lebih-lebih lagi jika jenama kereta dari Perancis itu mengeluarkan satu keluaran kereta edisi terhad, pasti harga itu akan sangat mahal. Harga versi biasa pun dah cukup mahal!



Dipetik dari otasia.com, Bugatti mengeluarkan dua kereta edisi terhad, iaitu Bugatti Chion Noire Sportive dan Chiron Noire Elegance. Kedua-dua kereta itu dihasilkan hanya dalam 20 unit di seluruh dunia.

Bugatti berkata bahawa dua kereta edisi terhad itu diilhamkan oleh Bugatti La Voiture Noire yang dikeluarkan pada awal tahun ini.

Bugatti Chiron Noire Elegance mempunyai badan gentian karbon berkilat dengan gril yang berbeza dari versi standard. Logo Bugatti diperbuat dari perak monolitik.

Selain kaliper brek hitam, butiran lain seperti lengkung-C di tepi badan dan cermin sisi disertakan dengan aluminium. Ruangan dalam majoriti disertakan dengan warna hitam. Terdapat logo Noire di bahagian belakang tempat duduk dan bahagian arm-rest tengah.

Sementara itu, versi Chiron Noire Sportive mempunyai badan yang diperbuat daripada gentian karbon lutsinar. Permukaannya disertakan dengan butiran hitam kasar. Ruangan dalamnya adalah lebih gelap daripada versi lain.

Kedua-dua Noire Elegance dan Noire Sportivo, telah disertakan dengan ekzos 4 lubang seperti Chiron Sport. Mengenai harga, masing-masing berharga sekitar USD3.3 juta atau RM13,767,180.

Penghantaran edisi terhad Chiron kepada pengguna akan dimulakan pada suku kedua tahun 2020. Pengguna yang memiliki Chiron Sport boleh menggunakan gaya Chiron edisi terhad ini dengan menambah USD 110,158 atau RM458,202.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here