30 buah Jaguar vintage ditemui di rumah hijau lama

3411

Berstatus sebagai premium, kereta Jaguar terkenal dengan kemewahan dan eksklusif mereka. Tidak hairanlah kereta British itu begitu diingini dan sering digunakan sebagai koleksi.

Dipetik dari liputan6.com, baru-baru ini seorang lelaki dari Beaulieu Garage menemui lebih dari 30 unit Jaguar klasik yang terbiar di rumah hijau lama di Beaulieu, Hampshire, England. Kebanyakan model adalah Jaguar E-Type.



Kereta-kereta ini ditemui dalam keadaan yang menyedihkan, dipenuhi dengan karat, tayar yang bocor, cermin yang pecah, dan ditutup menggunakan kanvas.

Beaulieu Garage kini masih merekod dan mendokumentasikan semua kereta yang masih boleh disimpan. Ini kerana terdapat beberapa Jaguar klasik yang masih elok, walaupun ia berkarat.

Tempahan pemulihan semula dibuka

Beaulieu Garage akan membuka pesanan untuk projek pemulihan setiap kereta klasik Jaguar. Dengan syarat-syarat, dana yang diperlukan tidaklah kecil dan masa pemprosesan agak lama.

Untuk maklumat anda, model E-Type adalah kereta sport klasik yang dihasilkan pada tahun 1961-1975.

Kereta ini diilhamkan oleh model D-Type yang telah memenangi 24 Hours Le Mans pada tahun 1950-an dan pernah dikenali oleh Enzo Ferrari sebagai salah satu kenderaan yang paling indah di dunia.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here