Jaguar E-Type 1964 muncul setelah 30 tahun terabai

797

Jaguar E-Type 1964 ditemui dalam semak di hutan tebal. Jaguar E-Type kemudian akan dipulihkan dan akan dilelong kepada orang awam.

Hutan tebal kelihatan misteri, di dalamnya dapat dihuni oleh sekumpulan haiwan liar dan bermacam jenis haiwan. Tetapi nampaknya hutan di Gloucestershire, England, terdapat objek lain yang menghuni hutan itu.

Tahun lepas, 1964 Jaguar E-Type ditemui. Kereta yang dipenuhi dengan lumut, tumbuh-tumbuhan, dan sebagainya telah ditemui dalam keadaan yang rosak.

Menurut The Sun, kedua-dua hutan dan Jaguar E-Type itu dimiliki oleh usahawan terkenal pada tahun 1980-an. Selepas lebih daripada 30 tahun, anaknya mengambil alih tempat itu. Kemudian sedan lama itu dijumpai dan dipindahkan.

Sedan Jaguar itu kemudian dibawa ke pakar pemulihan E-Type di England, untuk dikembalikan kepada penampilan asalnya. Menurut mekanik, proses pemulihan kereta itu hampir seperti membuat kereta baru dari awal.

Akan dilelong bermula harga RM446,440

Hampir semua komponen telah diganti. Bermula dari lantai bawah dan semua komponen kepada keadaan asalnya. Badan kereta dicat semula, berwarna kelabu Perak yang dilakukan selama 60 jam untuk mendapatkan cat sempurna.

Bahagian dalam kereta juga dipulihkan sepenuhnya. Sudah tentu ia masih mengikut reka bentuk asal.

Pada enjin, kebanyakan bahagian itu direka bentuk oleh mekanik itu sendiri. Termasuk blok enjin 4.2L.

Ini adalah salah satu projek yang paling penting yang pernah kami lakukan. “Mengembalikan karya Jaguar dan menemui semula kemuliaannya adalah satu penghormatan bagi kami,” kata ketua pasukan E-Type UK, Marcus Hollan.

Selepas pemulihan ini, Jaguar E-Type 1964 akan dilelongkan dalam masa terdekat. Kereta ini akan dilelong bermula dari harga sekitar RM446,440.00.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here