Ducati Panigale V4R jadi motosikal polis di Abu Dhabi

2070

Pegawai polis Abu Dhabi, Emiriah Arab Bersatu beruntung mendapat sokongan dalam bentuk lapan unit motosikal pantas yaitu Ducati Panigale V4 R. Malah, polis di wilayah semenanjung Arab sudah mempunyai beberapa kereta peronda seperti Audi R8 hingga Lamborghini Huracan.

Pihak polis di Abu Dhabi menyediakan pelbagai langkah untuk membanteras jenayah. Begitu juga dengan menyediakan kemudahan terbaik untuk pegawai mereka, terutamanya kenderaan, untuk mengejar atau bertindakbalas dengan cepat apabila diperlukan oleh warganegara mereka.



Jika anda melihat spesifikasi penuh, tidak menghairankan apabila polis Abu Dhabi berminat untuk membawa motosikal sport Panigale V4 R, seperti yang dipetik dari halaman otomotif.okezone.com.

Rangkaian enjin yang digunakan pada motosikal tersebut mempunyai kapasiti enjin 998cc dengan empat silinder. Kuasa yang dapat dihasilkan oleh enjin ini adalah 221hp dan 112Nm tork pada kelajuan enjin 11,500 rpm.

Kelebihan dari segi prestasi motosikal sport ini juga disokong oleh berat bersih jentera sekitar 172kg. Selain itu,motosikal ini menyediakan sistem kawalan yang mengagumkan hasil daripada penggunaan sistem gantungan dari Ohlins. Faktor ini dikatakan dapat menyokong gerakan yang optimum untuk mengejar atau ke lokasi di kawasan bandar.

Ciri-ciri motosikal polis Abu Dhabi dikatakan mempunyai semua ciri pemanduan dan keselamatan, seperti unit Ducati Panigale V4 R pada umumnya. Selain dilengkapi dengan mod memandu, terdapat ciri-ciri seperti ABS, Quick-shifter, dan kawalan daya tarikan yang maksimum.

Motosikal ini menggunakan coverset dengan warna aloi putih dan biru. Selain daripada ciri-ciri ini, motosikal spesifikasi hebat ini lebih daripada cukup untuk membuat penjenayah ditangkap di Abu Dhabi.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here