Sistem keyless: Hanya perlu 20 saat untuk diceroboh , motosikal masih boleh hilang

2033

Sesetengah pengeluar motosikal telah menerapkan ciri-ciri keselamatan pada kenderaan mereka. Salah satu ciri ini adalah ciri keselamatan pada sistem utama adalah dengan menggunakan sistem keyless atau sistem tanpa kunci.

Sistem tanpa kunci ini adalah pengganti kunci dimana sistemnya menggunakan alat kawalan jauh.



Antara pengeluar motosikal yang menggunakan sistem tanpa kunci pada motosikal mereka ialah Honda dan Yamaha.

Bagi pengguna yang belum menggunakan sistem tanpa kunci ini untuk motosikal mereka, terdapat banyak produk aftermarket telah dijual di bawah pelbagai jenama.

Apabila produk ini dibeli, ia biasanya termasuk perkhidmatan pemasangan. Produk aftermarket tanpa kunci terlalu banyak peminat dan penggunanya.

Pelbagai produk aftermarket utama seperti yang dibuat di Vietnam, Thailand dan China telah diedarkan secara meluas di Malaysia. Setiap sistem yang dijual ditawarkan dengan pelbagai kelebihan.

Peranti aftermarket tanpa kunci dari Vietnam masih dianggap terdedah sistem keselamatannya.

Ini kerana penggunaan aluminium pada peranti ini, sangat mudah dirosakkan menggunakan suatu alat, dan jika alat itu mencapai solenoid, maka motor secara automatik boleh dihidupkan dengan mudah.

Dianggarkan bahawa kes kecurian motosikal tanpa kunci hanya memerlukan kurang daripada 20 saat.

sistem Keyless

Dengan ini, diharapkan produk aftermarket dapat meningkatkan sistem keselamatannya, termasuk ciri keselamatan dan bahan yang digunakan dalam sistem itu.

Sistem tanpa kunci atau sistem keyless aftermarket sangat berbeza dengan sistem tanpa kunci asal yang dihasilkan pengeluar motosikal, yang masih sangat selamat.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here