Infiniti RON95 Euro4M dijual di semua stesen BHPetrol seluruh negara

1602

Boustead Petroleum Marketing Sdn Bhd (BHPetrol) dengan sukacitanya mengumumkan bahawa BHPetrol Infiniti RON95 petrol tanpa plumbum telah dinaik taraf kepada Euro4M standard.

Ini adalah selaras dengan arahan kerajaan bagi semua syarikat petroleum untuk membekalkan petrol RON95 yang dirumuskan untuk memenuhi piawaian Euro4M mulai 1 Januari 2020.



Dengan piawaian Euro4M yang lebih tinggi, kandungan sulfur telah dikurangkan dengan ketara kepada 50 bahagian per juta (ppm) daripada 500 ppm yang dibenarkan untuk piawaian Euro2M. Pengurangan sulfur bermakna pelepasan ekzos akan menjadi lebih bersih, bermanfaat kepada alam sekitar.

Sulfur yang kurang juga akan mengurangkan tahap keasidan enjin, memanjangkan hayat enjin dan juga akan mengurangkan risiko tersumbat dalam sistem penyampaian bahan api. Oleh itu BHPetrol Infiniti RON95 Euro4M akan memastikan enjin beroperasi dengan cekap dan memberikan ekonomi, prestasi bahan api yang terbaik.

Infiniti RON95 Euro4M

Seperti BHPetrol Infiniti RON97 Euro4M, Infiniti RON95 Euro4M baru juga mempunyai pakej tambahan yang berprestasi tinggi dari pembekal pakar global bahan tambahan bahan api. Aditif ini mempunyai pelbagai fungsi seperti pembersihan dan pencegahan pembentukan deposit serta mengurangkan geseran dalaman. Pakej aditif dimasukkan pada kekuatan maksima (800 ppm) untuk prestasi terbaik.

Infiniti RON95 Euro4M

Pada masa ini, terdapat kira-kira 400 stesen BHPetrol di seluruh negara dan 290 termasuk kedai serbaneka BHPetromart. Perkhidmatan yang tersedia termasuk tambah nilai Touch ‘n Go, E-Pay, ATM dan tentu saja penjualan makanan dan minuman. Stesen-stesen tertentu juga mempunyai perkhidmatan mencuci kereta serta stesen pengisian untuk kenderaan elektrik.

Pelanggan dan orang ramai yang ingin mengetahui lebih lanjut tentang bahan bakar BHPetrol Infiniti dan produk dan perkhidmatan BHPetrol lain serta lokasi stesen dijemput untuk melawat www.bhpetrol.com.my.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here