SUV baru KIA bakal diperkenalkan, guna teknologi Hyundai Venue

3124

Kereta konsep KIA dikatakan akan memperkenalkan SUV konsep baru di pameran Auto Expo 2020, pada Februari 2020. Pada acara automotif di New Delhi, India ini, SUV baru KIA dengan konsep yang diberi nama QYi ini akan menggunakan konsep teknologi dari Hyundai Venue.

SUV baru KIA

Pengeluar kereta dari Korea Selatan ini telah mengedarkan teaser kereta konsep ini. Dari gambarnya, anda dapat melihat kesan SUV yang sangat terserlah pada jentera ini.



SUV konsep ini dilengkapi dengan tiger-nose grille, lampu LED sebagai lampu utama, dan ruangan air intake yang besar.

Di bahagian belakang, terdapat lampu dengan reka bentuk mendatar yang agak unik. Pembuka pintu kereta konsep ini mempunyai gaya yang tersendiri.

Kesan SUV yang sporty disokong oleh ground clearance yang tinggi dan tayar yang besar. SUV konsep ini dikatakan akan berukuran kurang dari 4 meter dari permukaan tanah untuk pasaran di Asia.

SUV baru KIA

Sementara itu, kabin jentera ini dikatakan merupakan hasil kombinasi dari Hyundai Venue dan KIA Seltos. Termasuk penggunaan sistem infotainment skrin sentuh dengan sambungan telefon pintar, penghawa dingin automatik, pengecas tanpa wayar, sunroof, dan lain-lain.

Enjin jentera ini juga dikatakan sama dengan Hyundai Venue, dengan dua pilihan enjin yaitu petrol 1.0L dan 1.2L naturally aspirated. Tetapi mungkin terdapat sedikit pelarasan apabila disematkan kepada KIA QYi.

Pilihan enjin lain adalah enjin diesel yang sama seperti KIA Seltos. Pilihan enjin akan digabungkan dengan transmisi manual 6-kelajuan dan automatik dwi-klac 7-kelajuan.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here