BugAudi, replika Bugatti Veyron yang berasaskan Audi TT

1811

Bugatti Veyron memang dikenali dengan kereta yang mempunyai prestasi, reka bentuk dan kemewahan yang luar biasa. Jentera ini juga merupakan antara supercar termahal di dunia.

Bugatti Veyron

Namun di Jepun, jika anda berhasrat untuk memiliki supercar keluaran Bugatti, anda boleh memilih jentera yang telah diubahsuai, yang dinamakan sebagai BugAudi. 



Berasaskan Audi TT keluaran tahun 2002, jentera ini direka sebaik mungkin untuk menyerupai Bugatti Veyron termasuk gril, lampu hadapan dan skala dua warna pada badan kereta yang biasa digunakan oleh Veyron. 

Selain itu, jentera ini juga disertakan dengan rim berjenama “EB” dan sistem dwi-ekzos.

Selain menggabungkan sejumlah rekabentuk dari Bugatti, jentera ini disertakan dengan spoiler yang besar dan sirip tengah beserta pelekat Bridgestone dan Agip. Hal ini langsung tidak menyerupai sesebuah Veyron, tetapi kenapa tidak jika anda ingin menghasilkan sebuah Audi TT yang luar biasa.

Jentera ini dikuasakan oleh enjin 4-silinder 1.8liter turbocharged. Ianya mampu menghasilkan sehingga 148-222hp pada tahun 2002, tetapi kini setelah diubahsuai, tidak diketahui berpakah kuasa yang mampu dihasilkan oleh jentera ini. Jentera ini juga belum dipastikan samada ianya menggunakan pacuan semua roda atau tidak.

Jentera ini sedia untuk dijual dengan harga USD23,014 (RM99,731).

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here