Orang ramai kini boleh perbaharui insurans kenderaan bermotor guna aplikasi Pos Malaysia

954

Pos Malaysia Bhd memperkenalkan platform insurans dalam talian baharu yang membolehkan pelanggan memperbaharui insurans kenderaan bermotor mereka pada bila-bila masa menerusi aplikasi mudah alih Pos Malaysia.

insurans kenderaan bermotor

Pelanggan hanya perlu memberikan nombor MyKad, nombor pendaftaran kereta dan maklumat lain yang diperlukan untuk mendapatkan sebut harga insurans masing-masing dan mereka akan menerima polisi insurans melalui emel selepas pembayaran diselesaikan secara dalam talian, katanya dalam satu kenyataan.



Ketua pengurusan saluran dan pengalaman pelanggan Kumpulan Azmil Merican berkata Pos Malaysia kini giat memodenkan perkhidmatan runcitnya menerusi pendigitalan, menjadikan transaksi tersedia secara dalam talian serta di kaunter.

Bergerak ke hadapan pula, pelanggan juga bakal melihat lebih banyak perkhidmatan daripada aplikasi mudah alih Pos Malaysia termasuk pembiayaan, wasiat, pengiriman wang dan lain-lain.

Pos Malaysia berkata memandangkan lebih ramai pengguna kini memilih perkhidmatan dalam talian menerusi antaranya platform e-dagang, sistem pembayaran tanpa tunai dan sokongan pelanggan automasi, pendigitalan dan inovasi akan diterima sebagai sebahagian daripada ekosistem digital pelanggan dan rantaian nilai perniagaan.

Aplikasi mudah alih Pos Malaysia boleh dimuat turun daripada Google Play Store (Android), Apple App Store (iOS) dan Huawei AppGallery sementara untuk pengguna sedia ada, mereka perlu mengemaskini versi terkini Pos Mobile App untuk mula menggunakan perkhidmatan e-insurans.

Sehingga kini, Pos Malaysia mempunyai hampir 400,000 pengguna aktif di kedua-dua platform Android dan iOS yang melakukan transaksi melalui aplikasi mudah alih.

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here