All Electric Concept Vehicle, trak pikap tentera berkuasa elektrik dengan 200hp!

1144

 General Motors Defence kini memperkenalkan Infantry Squad Vehicle (ISV) berkuasa elektrik sepenuhnya yang diberi nama All Electric Concept Vehicle.

Jentera ini dilengkapi dengan powertrain elektrik eCrate dari GM, dimana ianya dilengkapi dengan motor elektrik yang mampu menghasilkan sehingga 200hp dan 361Nm tork dari sumber bateri 60kWh 400 volt yang disediakan.



All Electric Concept Vehicle

Menurut GM Authority, motor elektrik jentera ini dipasang pada bahagian hadapan dan akan menggerakkan roda belakang, tetapi ia boleh diubah menjadi pacuan empat-roda dan penukaran dibuat sambil dipandu.

Sama seperti ISV standard, All Electric Concept Vehicle dihasilkan berdasarkan Chevrolet Colorado ZR2. Jadi, ruangan tempat duduk hadapan dan jarak roda adalah sama.

All Electric Concept Vehicle

Walau bagaimanapun, jentera ini disertakan dengan ruang kargo di bahagian belakang, yang menjadikan jentera ini lima inci lebih panjang daripada ISV biasa. Kapasiti penumpang juga kini terhad kepada lima orang.

All Electric Concept Vehicle

Bateri 60kWh pada jentera ini dipasang pada bahagian bawah ruang kargo, dan mampu menyediakan jarak perjalanan sehingga 112 hingga 241km dengan sekali cas.

General Motors masih belum menyatakan ISV versi elektrik ini akan berada dalam production line atau tidak.

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here