[Video] Padah buat pusingan U haram, Proton Saga dihentam lori

5430

Baru-baru ini tular satu rakaman video papan pemuka (dashcam) yang menunjukkan sebuah Proton Saga membuat pusingan U secara haram. 

Rakaman video yang dimuat naik seorang pengguna TikTok @rojang4 menunjukkan kecuaian pemandu Proton Saga yang memasuki lorong arah bertentangan menyebabkan sebuah lori terpaksa mengelak secara mengejut.



Bagaimanapun, tindakan kurang bijak Proton Saga itu menyebabkan perlanggaran kecil yang mana kedua-dua kenderaan mengalami kerosakan pada bahagian sisi bampar depan.  

Kecekapan pemandu lori bertindak balas dengan pantas berjaya mengawal keadaan dan jika berlaku sebaliknya kemungkinan kecelakaan lebih teruk berlaku.

Masa kejadian dan lokasi tidak diketahui namun dipercayai pemandu Saga itu membuat pusingan U di kawasan tidak dibenarkan. 

Lebih bernasib baik tiada kenderaan lain berhampiran waktu kejadian. Jika tidak boleh merisikokan pengguna jalan raya yang lain. 

Oleh yang demikian, orang awam dinasihatkan supaya sentiasa patuh dengan peraturan lalulintas dan jadilah pengguna jalan raya yang bijak dan berhemah.

VIDEO

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here