Baru beli tiga bulan guna duit KWSP, Bezza wanita ini musnah dihanyut banjir

5501

Tahun 2021 yang bakal melabuhkan tirai akan menjadi kenangan sedih buat penduduk Hulu Langat terutamanya kawasan Batu 19, Sungai Lui dan Taman Sri Nanding yang terjejas teruk akibat banjir. 

 



Tidak terlepas kisah seorang wanita ini apabila Perodua Bezza yang juga merupakan kereta pertama miliknya yang baru dibeli tiga bulan lalu dihanyutkan arus deras.

Nuarjan Sulaiman dan suaminya mengumpul duit selama 8 tahun termasuklah menggunakan wang KWSP bagi membeli kereta jenis Perodua Bezza untuk kegunaan mereka sekeluarga.

Menurut Nuarjan Sulaiman, sebelum ini mereka cuma meminjam kereta ahli keluarga lain dan bergerak menggunakan motosikal suami. Suaminya turut mencuba untuk menyelamatkan kereta tersebut namun tidak berjaya. 

Ketika kejadian luluh hatinya apabila sekadar mampu melihat kenderaan yang diparkir di hadapan rumah dibawa arus deras. Dia hanya mampu pasrah apabila keretanya yang ditemui 100 meter dari rumahnya itu mengalami rosak teruk (total lost).

“Nak selamatkan kereta dah tak boleh, nyawa yang lebih utama. Kami terpaksa naik hingga siling untuk selamatkan diri. Lima jam duduk atas siling sebelum diselamatkan,” katanya.

“Kereta saya tersangkut pada pokok, kalau tidak mungkin hanyut lebih jauh. Keadaan kereta rosak teruk, tercabut di bahagian bonet belakang serta cermin sisi.

“Buat masa ini kereta masih belum dialihkan. Kos baik pulih mungkin cecah RM5,000, saya tidak pasti dapat tuntut insurans atau perlu keluar modal sendiri,” tambahnya.

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here