[Video] Tular, rombongan Jokowi berhenti beri laluan pada ambulans

867

Video rombongan Presiden Jokowi yang berhenti di tepi jalan bagi memberi laluan kepada ambulans tular di media sosial dan mendapat pujian rakyat negara jiran itu. 

Ketika kejadian, Presiden Jokowi mengadakan lawatan rasmi ke Jawa Tengah bagi memantau proses vaksinasi di kawasan tersebut. Rombongan berkenaan disambut penduduk yang berdiri di tepi jalan. 



Secara kebetulan, rombongan Presiden Indonesia yang diiringi beberapa kenderaan pengiring bertembung dengan sebuah ambulans dari arah bertentangan di Tawangharjo Grobogan.

Awalnya boleh dilihat ambulans sempat memperlahankan kenderaan ketika berselisih dengan rombongan itu dan polis pengiring mengarahkan ambulans tersebut meneruskan perjalanan. 

Menerusi video itu menunjukkan, kesemua kenderaan pengiring termasuk kereta Presiden Jokowi beralih ke sisi jalan dan menghentikan kenderaan bagi memberi laluan kepada ambulans. 

Rata-rata rakyat Indonesia memuji tindakan Presiden Jokowi yang menjadi contoh kepada segelintir pemandu Indonesia yang degil.

“Nah orang no 1 di indonesia aja bisa mengerti mana yg harus di dahulukan terkadang warga biasa belum bisa seperti itu, contoh buat kita yg suka berpapasan sama ambulan sehat terus yah pak.

“Patut menjadi tauladan, sebagai rakyat kita belajar banyak dari beliau.”

“Terbaik. Malu Ismail dari MYs.”

“Ada atau tidak ya pasien dalam ambulance..?”

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Hj. SRI SUMARNI, SH., MM. (@sumarnigrobogan)

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here