Polis minta saksi kemalangan treler Perodua tampil bantu siasatan…

1507

Dua buah treler yang membawa muatan kereta Perodua berlanggar sesama sendiri di KM21.3 lebuhraya NKVE di KM21.3 arah selatan, petang tadi. 

Siasatan awal mendapati kemalangan berlaku pada jam 1.52 petang yang mana treler tersebut dalam perjalanan ke Klang dari Perodua Rawang.



Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Mohamad Fakhrudin Abdul Hamid berkata treler tersebut dipandu perlahan di lorong kiri jalan dilanggar dari arah belakang yang turut membawa muatan kenderaan Perodua.

“Kedua-dua treler menuju ke destinasi yang sama dan akibat kemalangan itu muatan yang dibawa mengalami kerosakan dan salah satu daripada muatan (Perodua Myvi) jatuh dan terbalik di lokasi.

“Pemandu treler mengalami kecederaan ringan di kepala dan dibawa ke Hospital Sungai Buloh menaiki ambulan untuk mendapatkan rawatan,” katanya.

Kes disiasat di bawah Seksyen 43 Akta Pengangkutan Jalan 1987. Pihak polis meminta orang ramai yang melihat kejadian tampil ke balai polis berhampiran atau berhubung Penolong Pegawai Penyiasat Trafik, Sarjan Muhamad Aizuddin Awang (0139003499) bagi membantu siasatan.

 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here