Ducati DesertX warna baharu RR22, harga bermula RM115,900

545

Sejak dilancarkan awal tahun ini, DesertX Ducati memberi persaingan sengit dalam dalam segmen motosikal pengembaraan (ADV). 

Untuk 2023, DesertX kini tampil dengan liveri RR22 serba baharu yang lebih menarik, sekali gus menaikkan DesertX ke tahap gaya dan prestasi baharu.

Pada asalnya liveri RR22 itu hanya warna eksklusif untuk acara ‘track day’ hasil kerjasama Audi dan bekas bintang MotoGP, Danilo Petrucci di Sardinia.



Ia menerima inspirasi daripada Audi RS Q e-tron – kenderaan pacuan elektrik rali Dakar dengan empat kemenangan peringkat dan keputusan 14 podium. Liveri RR22 ialah karya visual yang dihasilkan oleh pereka Ducati Style Center.

Desert X kini dihiasi dengan skema warna hitam, kelabu dan merah yang menawan, menampilkan grafik yang memberi penghormatan kepada teknologi canggih Audi RS Q e-tron. 

Reka bentuk itu dilengkapkan dengan aksen merah yang menyerlah, disepadukan ke dalam pelana hitam.

Ducati DesertX RR22 masih mengekalkan enjin Testastretta 937cc yang menyalurkan memberikan 110 hp. 

Dipadankan rim hadapan bersaiz 21 inci, manakala belakang 18 inci, memberi pelepasan tanah yang cukup, dan perjalanan suspensi hadapan serta belakang masing-masing 9.1”/8.7”.

Turut dilengkapi rangkaian lengkap alat bantu penunggang terkini DesertX dan sistem brek Brembo. Liveri RR22 menyertai skema warna Star White Silk asal pada pelancaran awal DesertX.

Kedua-dua varian akan dipamerkan di bilik pameran Ducati terpilih. Pilihan Star White Silk berharga RM112,900, manakala varian baharu RR22 Matt Saturn Grey berharga RM115,900.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here