KTM Malaysia – Orange Karnival falsafah ‘READY TO RACE’

2247

Karnival Orange KTM Malaysia yang pertama kali diadakan di Universiti Teknologi Malaysia (UTM) Skudai, Johor dengan falsafah ‘READY TO RACE’ berjaya menarik pengunjung di luar jangkaan.

falsafah

Acara yang menyerlahkan teknoloji dan semangat itu menyediakan pelbagai acara disediakan oleh penganjur.



Acara paling utama adalah pengunjung diberi peluang menguji pelbagai model terkini motosikal KTM dan sesi tunggang uji itu menerima sambutan paling hangat di acara berkenaan.

falsafah

Satu program unik iaitu Fun-Hana turut diadakan. Ia diadakan bagi menguji kecekapan penunggang mengendalikan falsafah motosikal melalui halangan yang disediakan.

Acara itu dibahagikan kepada 3 kategori iaitu bawah 200cc, 500cc ke bawah dan 500cc ke atas. 

Peserta perlu menunggang motosikal dengan mencatatkan masa yang terpantas dan tidak melakukan sebarang kesilapan untuk dinobat sebagai pemenang. 

falsafah

Pada masa sama, Karnival Orange KTM Malaysia turut memberi peluang kepada pemilik KTM menerima servis percuma serta mendapat khidmat nasihat dari pakar teknikal.

falsafah

Paling menarik, program disajikan dengan acara cabutan bertuah dengan hadiah utama membabitkan KTM Duke 390, topi keledar Gracshaw dan minyak enjin ELF.

Sementara itu, persembahan aksi lagak ngeri dari Juara Super Moto Asia, Gabit Salleh berjaya memukau pengunjung dengan pelbagai aksinya. Beliau memang terkenal dengan mempamerkan aksi luar biasa.falsafah

KTM Orange Karnival itu berjaya mengamit hampir 1,000 pengunjung termasuk dari Singapura.

falsafah falsafah falsafah falsafah

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here