Kereta Honda dinaiki samseng rupanya dicuri, guna nombor plat palsu

3865

Susulan kejadian buli jalanan yang berlaku semalam oleh dua suspek samseng bersenjatakan parang di Lebuhraya Pasir Gudang, Johor Bahru, mangsa telah membuat laporan polis.

Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Khalil Kader Mohd berkata, pemilik kenderaan yang cerminnya dihentak dengan parang telah membuat laporan polis semalam.

Gambar samseng dirakam cctv (kiri)
Gambar samseng dirakam cctv (kiri)

Bertindak di atas laporan itu, pihak polis kini sedang menyiasat dan memburu dua suspek terbabit.



“Kita ambil maklum berhubung kejadian itu dan polis JBS sedang menjalankan siasatan kerana tindakan suspek adalah buli jalanan. Kita yakin akan dapat mengesan suspek dalam masa terdekat,” katanya.

Kereta dicuri samseng dari jurujual

Sementara itu, viral pula laporan polis mengenai kereta yang dinaiki suspek merupakan kereta yang dicuri dari sebuah syarikat jual kereta terpakai di Jalan Kebun Teh, Johor Bahru.

Berdasarkan laporan polis yang dibuat oleh jurujual kereta, suspek telah datang bertanya mengenai Honda Civic tersebut sebelum mahu memandu ujinya.

Ketika sedang dipandu uji, jurujual yang turut berada dalam kereta itu menyedari mereka diekori sebuah kereta Grand Livina. Kereta tersebut dinaiki empat lelaki yang dipercayai rakan suspek.

Suspek kemudian memberhentikan kenderaan itu dan meminta jurujual berkenaan mengambil rokok di Grand Livina. Namun dia enggan berbuat demikian menyebabkan suspek berang lalu menumbuk mangsa dan ditolak keluar dari kereta sebelum memecut laju meninggalkan tempat kejadian.

Mangsa yang mengalami kecederaan ringan kemudian membuat laporan polis untuk tindakan lanjut.

Samseng curi rokok di stesen minyak

Tidak beberapa lama selepas itu, viral pula video rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang menunjukkan suspek menaiki kenderaan sama, dilaporkan mencuri rokok di sebuah stesen minyak di Jalan Tampoi. Kejadian itu dipercayai berlaku sebelum kejadian ugutan melibatkan parang.

samseng jalanan

“Pakai Honda tapi mencuri rokok pun tak mampu nak beli. Jaga-jaga semua, kes berlaku di BHP Jalan Tampoi. Viralkan,” tulis Fazli Ayie.

Pemilik asal Honda CCB 316 buat laporan polis

Seorang individu juga tampil menjelaskan bahawa suspek menggunakan nombor pendaftaran palsu dan pemilik sebenar nombor pendaftaran itu telah membuat laporan polis.

“Hari ini dapat berita mengejutkan dari customer saya yang kes viral samseng jalanan Honda Civic biru CCB316.

“Agak terkejut beruk saya dengan berita tersebut dan bertubi-tubi mesej WhatsApp masuk dengan pelbagai persoalan.

“Untuk pengetahuan anda semua, pemilik sudah membuat laporan di Balai Polis Machang. Dan saya telah diberitahu bahawa samseng jalanan tersebut telah klon kenderaan customer saya dan mereka sudahpun ditangkap polis,” katanya.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here