Jangan jakun sangat, ini masa sesuai untuk guna lampu Hazard.

4061

Kewujudan lampu Hazard di setiap kereta pasti mempunyai manfaat yang besar, tetapi siapa yang menganggap bahawa lampu ini sering digunakan oleh setiap pemandu. Salah satunya ialah penggunaan lampu kecemasan apabila hujan lebat atau keadaan jalan berkabut. Sesungguhnya pada masa ini masih ramai pengguna yang sengaja menghidupkan lampu Hazard semasa keadaan hujan atau berkabut, walaupun penggunaan ini sebenarnya salah walaupun boleh menjadi sangat berbahaya.Hazard

Lampu Hazard adalah apabila kedua-dua lampu isyarat kiri dan kanan bertukar atau berkelip pada masa yang sama. Lampu kecemasan juga sering dirujuk sebagai lampu kecemasan, tetapi keadaan kecemasan yang dimaksudkan di sini sebenarnya tidak termasuk dalam keadaan hujan atau berkabut.

Penggunaan lampu kecemasan apabila keadaan jalan hujan dan gelap kadang-kadang bertujuan untuk menjadikan pengendara lain lebih berhati-hati. Tetapi sebenarnya penggunaan lampu kecemasan boleh mengelirukan pemandu lain. Ini adalah kerana fungsi isyarat putaran hilang, jadi apabila anda mahu menggerakkan arah kanan atau kiri, pemandu lain juga sukar untuk dikesan. Itulah yang sering menjadi pencetus kemalangan jalan raya.



Jadi apa yang perlu dilakukan untuk keselamatan apabila keadaan jalannya hujan lebat atau berkabus? Apabila keadaan ini, anda boleh menghidupkan lampu kabus (lampu kabus) atau lampu utama hanya supaya lampu akan membantu penglihatan dan menjadi amaran kepada pemandu lain.

hazard

Lampu kecemasan sendiri mempunyai fungsi mereka sendiri, termasuk:

1 : Digunakan apabila kenderaan mempunyai masalah di jalan raya dan terpaksa berhenti. Lampu kecemasan yang menyala akan memberi amaran kepada pemandu di belakang anda.

2: Beri amaran kepada kenderaan di belakang jika terdapat kemalangan atau mesti berhenti secara tiba-tiba.

Ini adalah beberapa langkah yang betul dalam menggunakan lampu bahaya di jalan raya. Untuk itu, gunakan lampu kecemasan pada masa yang sesuai. Pemandu lain akan mentafsir dengan betul tanda-tanda ini ketika berada di jalan.

Kecemasan

Lampu kecemasan adalah satu atau lebih lampu amaran visual yang dipasang pada kenderaan untuk digunakan apabila pemandu ingin menyampaikan kepada pengguna jalan lain dengan segera tentang perjalanan mereka, untuk memberi amaran tambahan bahaya apabila tidak bergerak, atau dalam hal penguatkuasaan undang-undang sebagai satu cara untuk memberi isyarat kepada pemandu lain untuk berhenti berinteraksi dengan pegawai.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here