Hyundai Ioniq Electric 2020: spesifikasi akhir dan gambar baru dikeluarkan

2598

Hyundai telah memperkenalkan spesifikasi akhir dan galeri foto hyundai Ioniq Electric 2020 pada majlis pelancaran media antarabangsa model di Amsterdam, Belanda.

Kemas kini utama yang telah dibuat adalah bateri 38.3-kWh yang dinaik taraf dengan kapasiti 36 peratus tambahan untuk peningkatan jarak memandu sebenar sebanyak 311 km (193 batu). Bateri baharu menggantikan unit 28-kWh yang sedia ada.



Satu lagi peningkatan penting ialah penambahan pengecas papan atas 7.2-kW untuk pengisian AC Jenis 2 yang menggantikan pengecas 6.6-kW. Dengan ini, bateri boleh mencecah 80 peratus dalam masa 54 minit menggunakan stesen pengisian cepat 100-kW.

Spesifikasi

Motor elektrik tetap sama dan memberikan kuasa maksimum 100 kW (136 PS / 134 hp) dan tork puncak 295 Nm (218 lb-ft). Dipinjam dari Kona Electric, Ioniq Electric memanfaatkan sepenuhnya teknologi brek regeneratif.

Ini membolehkan pemandu menghentikan kereta dengan hanya memegang tuas pergeseran dayung kiri dan kebanyakannya tidak perlu menggunakan pedal brek.

Smart Regenerative Braking membolehkan tahap pemulihan tenaga untuk diselaraskan secara automatik bergantung pada kecondongan jalan dan keadaan lalu lintas di depan ketika melakukan pemotongan.

2020 Ioniq Electric juga mempunyai mod memandu Eco + sebagai tambahan kepada mod Eco, Comfort dan Sport standard. Eco + membolehkan pemandu untuk mengurangkan penggunaan tenaga mereka serta memanjangkan baki tenaga kereta semasa keadaan kecemasan yang tidak dapat diduga.

Hyundai Ioniq Electric yang diperbaharui juga mendapat sambutan bertambah baik menerusi Hyundai Bluelink, sebuah sistem kereta yang disambungkan dengan menggunakan telematik tertanam, membolehkan pengguna mengawal penghawa dingin, mengecas, serta mengunci pintu atau membuka kunci melalui aplikasi telefon pintar. Apabila dipasang dengan sistem Navigasi Audio Visual (AVN) pilihan 10.25 inci, Ioniq Electric juga menawarkan langganan percuma lima tahun untuk Hyundai Live Services.

Perubahan gaya yang agak halus. Di bahagian dalam, perubahan gaya termasuk warna tempat duduk kulit baru, aksen krom hitam di papan pemuka, panel HVAC yang direka bentuk semula dengan kemasan berkilat dan kawalan jenis sentuh baru, dan pencahayaan ambien biru.

Di luar, Hyundai Ioniq Electric 2020 memperoleh corak baru pada gril tertutup, reka bentuk bumper depan yang diperbaharui dengan pencetakan berwarna perak di bahagian bawah, antrasit baru yang dibentuk di bumper belakang, dan DRL antrasit disebelah hadapan. DRL LED, lampu hadapan dan lampu belakang telah diberi tandatangan yang direka bentuk semula, aloi 16 inci yang baru, dan empat warna baru telah ditambah ke palet.

Hyundai Ioniq Electric facelift akan tersedia di Eropah dari September 2019.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here