Hyundai dedahkan butiran penuh, Kona Hybrid 2020

1762

Berikutan pra-tonton pada bulan Jun, Hyundai telah mengeluarkan butiran lengkap mengenai Kona Hybrid baru untuk pasaran Eropah. Menambah kepada model Kona berkuasa ICE yang sedia ada dan Kona Electric, Hybrid menjadi ahli ketiga keluarga Kona.

Sumber kuasa utama jentera ini ialah empat petrol empat-silinder Kappa 1.6 liter, enjin jenis Atkinson yang menyediakan kuasa maksimum 103hp pada 5,700rpm dan 147Nm tork pada 4,000rpm .



Spesifikasi enjin

Enjin dibantu oleh motor elektrik magnet kekal segerak yang menyampaikan 32kW (43hp) dan tork maksimum 170Nm. Bateri polimer lithium-ion 1.56 kWh juga merupakan sebahagian daripada powertrain, yang mempunyai output gabungan 141 PS (139hp/104kW) dan tork 265Nm.

Hyundai berkata Kona Hybrid memberikan pengalaman pemanduan dinamik kepada transmisi automatik dual-clutch enam kelajuan yang menawarkan mod Sport dan shifters paddle. Menurut pembuat, penggunaan bahan api gabungan (NEDC) serendah 3.9 liter/100 km, dengan pelepasan CO2 yang bersamaan 90 g/km. Angka ini adalah untuk Kona Hybrid dengan roda 16-inci standard.

Untuk nikmat kecekapan, Hyundai menawarkan Sistem Pembantu Eco-Memandu dengan panduan Coasting bersepadu dan sistem Pengurusan Tenaga Prediktif. Angka prestasi Hyundai Kona Hybrid tidaklah begitu hebat: memecut dari 0 hingga 100km/j  mengambil masa 11.2 saat dan kelajuan tertinggi ialah 160 km/j.

Di bahagian teknologi hadapan, crossover hibrid menawarkan sistem kenderaan Bluelink yang disambungkan dengan telematik tertanam, sistem Audio Navigation Video (AVN) dengan pilihan skrin sentuh 10.25 inci, pengenalan suara berasaskan awan dalam enam bahasa, dan sambungan Android Auto dan Apple CarPlay , serta Hyundai Live Services.

Anda akan mengenali jentera ini dengan tweak styling yang bijak seperti roda aloi yang unik (tersedia dalam 16 atau 18 inci), cat Blue Lagoon yang baru, dan pek warna dalaman khusus. Pelanggan Eropah sudahpun boleh memesannya bermula bulan ini.

 

 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here