Toyota TJ Cruiser dilaporkan akan mula dikeluarkan

1994

Konsep Toyota TJ Cruiser dijangka akan membuat pengeluaran, menurut Best Car dari Jepun Toru Endo, seseorang yang mempunyai hubungan erat dengan rangkaian peniaga pembuat kereta itu. Laporan itu mendakwa model pelik ini akan membuat kemunculan pada bulan Oktober, dan jualan akan bermula pada tahun 2020.

Konsep TJ Cruiser pada asalnya bermula pada Pameran Motor Tokyo 2017. Ia mempunyai luaran seperti kotak dan van, dan reka bentuknya diberi penekanan kepada kebolehgunaan. Sebagai contoh, barisan hadapan dan kedua kerusi boleh dilipat rata untuk memuatkan barangan sehingga ke papan pemuka.



Versi pengeluaran berkemungkinan akan sedikit lebih pendek daripada crossover Toyota C-HR tetapi juga lebih tinggi untuk meningkatkan ruang kabin. Tidak seperti konsep, varian pengeluaran mungkin beralih, bukannya bukaan untuk mengakses barisan kedua.

Toyota dikatakan akan menawarkan TJ Cruiser dalam susunan dalaman dua dan tiga baris. Kedua-duanya akan mengekalkan keupayaan untuk melipat kerusi sehingga pemilik boleh memuatkan barang dengan jumlah yang lebih banyak.

Pilihan powertrain dilaporkan termasuk empat silinder yang dibantu oleh Toyota Hybrid 1.8-liter, dari Prius dan Corolla Hybrid, dan penyediaan ini hanya boleh didapati dengan pemanduan semua roda. Pilihan lain akan menjadi empat silinder 2.0-liter, dan pembeli akan dapat memilih antara front atau all-wheel-drive untuknya.

Sebuah kenderaan kecil yang mampu menampung banyak barang boleh membuktikan bahawa bagi orang yang mempunyai barangan untuk dibawa, tidak memerlukan kenderaan komersil yang lebih besar.

Malangnya, laporan ini tidak menyebutkan TJ Cruiser yang tersedia di luar Jepun. Memandangkan ia menggunakan platform TGNA yang biasa dan menggunakan powertrains yang terdapat dalam model yang sedia ada di A.S., tidak sepatutnya Toyota menarik  kembali dari membawa model ini ke Amerika.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here