Nissan Juke 2020 mula diperkenalkan

172

Selepas banyak kali diremehkan, Nissan akhirnya melancarkan model Juke generasi baru yang kelihatan agak menarik dan sporty.

Sekarang, perkara yang anda mungkin tertanya-tanya adalah tentang reka bentuknya. Penampilannya yang aneh sebelum tidak mendapat sambutan yang meriah di kalangan para pengguna. Ada yang menyukainya untuk keunikannya, sementara yang lain menganggapnya terlalu tidak konvensional untuk citarasa mereka.

Kali ini, Juke baru didatangkan dengan gril V-Motion yang lebih konvensional pada bahagian hadapan, menjadikannya kelihatan sejajar dengan keunikannya. Walau bagaimanapun, ia mengekalkan kombinasi lampu depan yang langsing dan bulat, walaupun saiznya kini lebih kecil. Hadir juga adalah bahagian bahu yang agak besar dan bahagian bahu yang langsing. Crossover kini sedikit lebih besar pada panjang 4.210mm, 1,595mm tinggi, dan lebar 1,800mm. Memadatkan pandangan model ini ialah roda aloi 19 inci.

Di dalamnya, anda akan mendapat paparan skrin sentuh 8 inci dan stereng yang rata. Pilihan stereng adalah Alcantara atau pelapis kulit. Ciri-ciri termasuk teknologi keselamatan Pintar Nissan, sistem bantuan pemandu ProPILOT, dan sistem infotainment NissanConnect.

Menggerakkan Nissan Juke yang baru adalah sebuah enjin turbo tiga silinder yang mampu menguasakan 115hp, dipasangkan sama ada dengan jenis enam kelajuan manual atau dual clutch tujuh kotak kelajuan dengan pilihan pemanduan mod memandu. 

 

 

Komen anda mungkin membantu