Dibuat di China, Chevrolet Trailblazer bermula dari RM 82k

1575

SUV Chevrolet  terkini, Trailblazer pertama kali muncul di Pameran Auto Shanghai pada April 2019. SUV ini juga telah dijual di China, harga antara RM82,146 hingga RM105,662.

Chevrolet Trailblazer 2020 juga akan datang di pasaran Amerika Syarikat. Pelancaran Trailblazer di Amerika Syarikat akan dilakukang dengan nama Chevrolet Tracker.

Chevrolet Trailblazer 2020 mempunyai versi Redline dan RS, dengan warna badan dua warna. Redline mempunyai gaya yang sporti manakala gaya RS lebih berdaya tahan dan bergaya.



Reka Bentuk dan Ciri Trailblazer

Diilhamkan oleh konsep FNR-CarryAll, Trailblazer 2020 kelihatan lebih moden dan lebih sporti. Pada fascia depan dilihat menggunakan lampu LED yang sama dengan Camaro, gril dibahagikan kepada dua bahagian, dan penutup kelihatan kuat.

Reka bentuk kabin kelihatannya luas dan lega. Chevrolet Trailblazer 2020 mempunyai kapasiti bagasi 1,375 liter apabila kerusi belakang dilipat.

Ciri-ciri hiburan Chevrolet Trailblazer 2020 digabungkan dengan sambungan MyLink dan Bluetooth. Sistem ini juga disokong oleh Apple CarPlay, Baidu CarLife, slot USB dan kad memori SD, serta navigasi terbina, hiburan, muzik, berita, cuaca, dan maklumat trafik masa nyata.

Ciri-ciri keselamatan terdiri daripada lane keeping assist, brek kecemasan automatik, lane departure warning, amaran balas lalu lintas belakang, dan amaran pelanggar pejalan kaki.

Spesifikasi enjin Trailblazer

 

Sistem mekanikal disokong oleh enjin General Motors generasi ke 8. Enjin turbo Ecotec 1.3L 3-silinder menghasilkan 162 hp dan 240 Nm tork.

Kuasa Trailblazer disalurkan melalui kotak gear automatik CVT atau Hydra-Matic 9 kelajuan, dengan sistem pemacu FWD atau 4WD.

Trailblazer Hydra-Matic 9 kelajuan menggunakan sistem pemacu 4WD. Jadikan ia mempercepat dari 0-100 kph dalam 9.3 saat. Walaupun versi CVT dengan pemacu AWD mengambil 9.1 saat untuk mempercepat dari 0-100 kph.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here