Honda CRF1100L Africa Twin 2020 diperkenalkan

2075

Selepas menyebarkan beberapa teaser, Honda akhirnya secara rasmi melancarkan Honda CRF1100L Africa Twin 2020. Jentera itu kini lebih pantas, dan dilengkapi dengan banyak ciri-ciri canggih.

Secara kebiasaannya, tidak ada perubahan reka bentuk terlalu banyak. Bagaimanapun, pengubahsuaian yang paling menarik adalah pada sektor hadapan. Sekarang, Honda Afrika Twin dilengkapi dengan lampu baru dengan lampu belok di bawahnya.

Honda CRF1100L Africa Twin 2020



Di atasnya, masih dipasang cermin depan yang tinggi. Sedangkan pada standard Honda Africa Twin 2020, komponen-komponen ini dibuat lebih pendek daripada model sebelumnya. Satu lagi perbezaan yang muncul ialah casis.

Honda Afrika Twin 2020 menggunakan semi-double-cradle frame iaitu 1.8 kg lebih ringan berbanding model sebelumnya. Walaupun kerangka subframe diketepikan untuk memudahkan pembaikan apabila berlaku kerosakan.

Lebih Canggih

meter digital

Memetik dari Motorcycle.com, Honda Africa Twin 2020 juga lebih canggih daripada model sebelumnya. Itu tidak dapat dipisahkan daripada penggunaan head-unit TFT touchscreen.

Menariknya, skrin boleh disambungkan ke telefon pintar melalui Apple CarPlay. Sementara speedometer dan petunjuk lain dibuat secara berasingan di bawahnya. Ia juga kelihatan sederhana dan kecil.

fius

Pada bahagian bawah, Honda Afrika Twin dilengkapi dengan Electronically Equipped Ride Adjustment (EERA) dari Showa. Fungsinya adalah untuk menyesuaikan tahap redaman penggantungan apabila berjalan.

Terdapat 5 tetapan EERA, iaitu Hard, Mid, Soft, Off-Road, dan User. Ketinggian windhield dan kerusi boleh diubah mengikut keinginan penunggang.

Lebih berkuasa

enjin

Seperti yang dilaporkan sebelum ini, nama Honda CRF1000L Afrika Twin telah berubah menjadi Honda CRF1100L Afrika Twin. Maksudnya, moge (motor besar) ini menggunakan enjin yang lebih besar sekarang.

Honda CRF1100L Africa Twin 2020 dikuasakan oleh enjin 2-silinder SOHC 1,084cc liquid-cooled. Landasan itu dikatakan dapat menghasilkan kuasa 101 hp dengan tork maksimum 105 Nm.

Honda CRF1100L Africa Twin 2020

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here