Toyota Corolla Trek 2020 dilancarkan sebagai saingan Ford Focus Active

1335

Pada minggu ini, Toyota memberi saingan bagi Ford Focus Active dengan memperkenalkan Toyota Corolla Trek yang baru.

Tersedia secara eksklusif dengan model Touring Sports, ia berketinggian 20mm lebih tinggi dari permukaan tanah, menampilkan gril sarang lebah, lapisan plastik pada bahagian bawah badan, roda aloi mesin 17 inci, lampu LED, lampu kabus, kaca privasi belakang dan logo ‘Trek’ di pintu belakang.



Ruangan dalaman juga telah melalui beberapa perubahan juga, iaitu menyediakan kain pelapis tekstil dua hala, trim kayu dan pintu ‘Trek’. Peralatan lain termasuk skrin -inframerah 7-inci TFT, paparan TFT 7-inci dalam kelompok instrumen dan Toyota Safety Sense terbaharu.

Seterusnya, model ini ditambah dengan pengiktirafan tanda lalu lintas, bantuan pengesan garis, keselamatan pra-perlanggaran dengan pejalan kaki dan pengesan pejalan kaki siang dan malam, dan kawalan pelayaran adaptif dengan auto stop/start.

Bagi Corolla Trek yang baru, Toyota telah menyediakan tiga powertrain yang berbeza. Ini terdiri daripada enjin turbo 1.2-liter, diikuti oleh unit 1.8-liter dan 2.0-liter hibrid.

Pengeluar Jepun itu telah mempamerkan Corolla Trek kepada orang ramai, semasa perlumbaan ‘La Vuelta’ yang diadakan antara 24 Ogos dan 15 September, selepas perkongsian ditandatangani dengan Trek Bicycle.

Sebagai sebahagian daripada perjanjian itu, mereka menyediakan 16 Corolla Treks sebagai kenderaan sokongan untuk Pasukan Lawatan Dunia Trek-Segafredo, semasa acara perlumbaan kitaran Eropah, semuanya dikuasakan oleh enjin hibrid 2.0 liter. Butiran penuh dan butiran harga untuk pasaran Eropah masih belum diumumkan.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here