SUV Mitsubishi tanpa bumbung berkuasa turbin di Tokyo Motor Show?

1125

Tidak banyak keunikan pada model Mitsubishi sejak kebelakangan ini tetapi mungkin Mitsubishi mengilhamkan satu siri konsep SUV Mitsubishi tanpa bumbung yang akan membantu mengubah keadaan.

Paling baru adalah SUV hibrid plug-in Engelberg Tourer yang dilancarkan pada bulan Mac di Geneva International Motor Show, yang mungkin hanya pratonton. Dan pada Tokyo Motor Show pada akhir bulan ini, kita akan melihat kemunculan SUV Mitsubishi tanpa bumbung, hibrid kecil yang dipanggil MI-TECH Concept.



Konsep open-top menggabungkan elektrifikasi dengan sistem pacuan semua roda yang terkenal dari pengeluar itu. Powertrain adalah setup elektrik jarak jauh (juga dikenali sebagai siri hibrid) yang dikatakan Mitsubishi lebih kecil dan lebih ringan daripada setup hibrid plug-in.

Ia mempunyai turbin gas yang berfungsi sebagai penambah jarak (range extender), dengan pemacu yang datang dari empat motor elektrik, dua pada setiap gandar. Mitsubishi berkata sistem itu boleh beroperasi dengan kuasa elektrik semata-mata, menunjukkan ada bateri disediakan, atau sebagai hibrid bersiri, di mana turbin menjana kuasa elektrik yang kemudiannya menjana motor elektrik.

Pengeluar kereta Jepun ini juga akan mempamerkan beberapa teknologi dalam konsep kabin itu. Antaranya ialah advanced interface yang dapat memaparkan maklumat kepada pengguna melalui cermin depan augmented reality. Selain itu, satu ciri bantuan pemandu elektronik yang dikenali sebagai MI-PILOT. Ia merangkumi ciri biasa seperti amaran perlanggaran dan brek kecemasan automatik, serta beberapa ciri yang boleh mengawal stereng.

 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here