Pasukan Proton R3 muncul juara perlumbaan Sepang 1000km dan tiga tahun berturut-turut

2064

Pasukan Proton R3 (R3) menamatkan musim 2019 dengan memenangi perlumbaan Sepang 1000km (S1K) untuk kali ketiga berturut-turut.

Proton Iriz 2019 yang dipandu oleh Mitchell Cheah dan Fariqe Hairuman mendominasi dalam perlumbaan sukar manakala Syafiq Ali dan Admi Shahrul memperoleh tempat kedua.



PROTON adalah pengeluar paling berjaya dalam S1K

Dengan kemenangan ketiga dan kelima secara keseluruhan, PROTON muncul sebagai pengeluar paling berjaya dalam sejarah acara itu.

Rekod itu adalah bukti kebolehpercayaan, pengendalian dan prestasi kereta Proton serta kemahiran, profesionalisme dan kerja berpasukan R3 yang boleh dikatakan sebagai pasukan perlumbaan terkemuka di Malaysia.

Pemandu wanita berjuang untuk menamatkan tempat ketujuh

Terdapat tiga peserta pasukan Proton R3 untuk pada S1K tahun ini dan kesemuanya terdiri daripada pemandu wanita.

Nurul Husna dan Faye Kusairi dipilih daripada MSF-R3 Lady Drivers Search yang memberi peluang kepada pelumba wanita untuk bersaing dalam perlumbaan S1K. Pemimpin utama pasukan itu ialah Leona Chin, pelumba wanita terpantas di Malaysia.

Isu teknikal semasa kelayakan bermakna pasukan Proton Saga 2019 memulakan perlumbaan dari petak ke 26 pada grid. Walaupun bermula di barisan belakang, pelumba wanita menunjukkan kemahiran yang luar biasa dan semangat juang yang tinggi ketika mereka berjaya memperoleh tempat ketujuh secara keseluruhan dan pertama di kalangan semua pemandu pada akhir perlumbaan.

Kejayaan perlumbaan membuka jalan untuk meningkatkan prestasi jualan

Frasa pemasaran “menang pada hari Ahad, jual pada hari Isnin” merujuk kepada perumpamaan lama bagi pengusaha kereta yang bersaing dalam motorsports. Dengan kejayaan dalam litar, produk mereka mendapat dorongan sekali gus membantu meningkatkan prestasi mereka di bilik pameran.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here